בלוג קאונט


שכפול מפתחות לאופנועים

שכפול מפתחות לאופנועים

כדאי שיהיו לפחות שני מפתחות לאופנוע

אופנוע הוא כלי רכב דו גלגלי פתוח, ולכן כאשר נתקעים בלי מפתח, אין צורך בפריצת האופנוע, אלא בשחזור או שכפול מפתחות לאופנועים. במידה ונתקעים בלי מפתח לאופנוע בגלל שהמפתח נאבד, נגנב, או אפילו נהרס, חייבים למצוא פתרון חלופי אשר יאפשר את התנעת האופנוע. הפתרון הנוח ביותר הוא מציאת המפתח הרזרבי והתנעה באמצעותו, ובמקרים בהם אין מפתח רזרבי או שהוא לא נמצא בסביבה, יש צורך בשחזור המפתח, שזהו תהליך הרבה יותר מסובך. לכן, חשוב מאוד לדאוג לשכפל את המפתחות לאופנוע כמה שיותר מהר.

למה חשוב לבצע שכפול מפתחות לאופנוע?

  • שלא תתקעו בלי מפתח – כאשר יש שני מפתחות לאופנוע, אם מישהו מבני הבית בטעות לוקח איתו את המפתח לאופנוע ויוצא, או אם המפתח הנוסף אבד, נגנב, או נהרס, לא נתקעים בלי מפתח בגלל שיש מפתח נוסף. לכן, חשוב להקפיד לבצע מראש שכפול מפתחות לאופנועים במידה ואין ברשותכם שני מפתחות לאופנוע.
  • שחזור מפתחות או החלפת צילינדר לאופנוע זה מסובך – עדיף לבצע שכפול מפתחות לאופנועים מראש ולוודא כי יש לפחות שני מפתחות לאופנוע (אחד בשימוש ואחד נוסף), כדי שבמקרה של אובדן מפתח לא יהיה צורך בשחזור מפתחות לאופנוע. שחזור מפתח היא פעולה הפוכה של שכפול מפתחות לאופנועים. מבצעים אותה כאשר אין מפתח נוסף והמפתח העיקרי אבד. מאחר ואין מפתח שאותו ניתן לשכפל, מייצרים מפתח על ידי מדידות שונות של הסוויץ' והצילינדר, ועוד תהליכים מורכבים מאוד. במקרים בהם השחזור לא אפשרי, יש סיכוי שתאלצו אף להחליף את כל הצילינדר, וזוהי עבודה לא פחות מורכבת. לכן, עדיף לוודא מראש כי יש לפחות שני מפתחות לאופנוע, כדי שלא תתקעו בלי.

תכנון מראש מקל על החיים

חשוב לבצע שכפול מפתחות לאופנועים ברגע שרוכשים אופנוע חדש או ברגע שמגלים כי נותרתם עם רק מפתח אחד לאופנוע. אחרת, יכול להיות מצב בו תאבדו את המפתח לאופנוע ותצטרכו להוציא הרבה מאוד זמן וכסף על שחזור מפתח, שחזור אימובילייזר, או אפילו החלפת צילינדר לאופנוע. לכן, עדיף פשוט לשכפל מראש ולהקל על החיים.

שכפול מפתחות לאופנועים