בלוג קאונט


דוד שמש

בדיקת דוד שמש – כל כמה זמן?

דוד השמש הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל בית בישראל, וחשוב מאוד לבדוק אותו באופן תקופתי

מדינת ישראל היא מדינה שכפי שידוע היטב לכל אחד ואחד מאתנו מצטיינת בטמפרטורות גבוהות ביותר. זוהי עובדה שיכולה גם להעיק עבור לא מעט מאתנו, אך יש לה גם יתרונות משלה. אחד היתרונות המהותיים ביותר הומצא בישראל בשנות החמישים, ומאז ועד היום הפך למרכיב בלתי נפרד מהרוב המוחלט של משקי הבית בישראל של ימינו, ואנחנו מדברים כמובן על דוד השמש. דוד שמש הוא, כפי שידוע לכולנו, מכשיר שתפקידו לחמם מים לשימוש הביתי שלנו על ידי ניצול של אנרגיית החום המגיעה מקרני השמש, ורתימה שלה לחימום מים במיכל המים של הדוד. משום כך, דוד שמש מודרני מורכב מקולטני שמש, ממערכת צינורות המחברת את הקולטנים למיכל המים עצמו, וכמובן שגם למיכל המים המכיל כמות מים בהתאם לצרכי משק הבית. עם זאת, עבודתו של דוד השמש צריכה, כמובן, להיבדק באופן תקופתי על מנת להבטיח את חימום המים האיכותי והחסכוני עבורנו לאורך כמה שיותר זמן.

כל כמה זמן צריך לבצע בדיקה לדודי שמש, והאם ישנם סימנים כאלה ואחרים שמהווים אינדיקציה לעניין?

  • מה מעיד כי צריך לבדוק את הדוד? באופן כללי, ישנם כמה וכמה אינדיקציות ברורות לצורך בבדיקת דוד שמש. אחת האינדיקציות הברורות היא אמנם ברורה מאוד להבנה, אך לא רבים מיישמים אותה, ומדובר פשוט בירידה בתפקוד של מנגנון החימום. הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת היא להדליק למשך זמן קצר את המנגנון החשמלי של הדוד בשעות הלילה ולראות האם המים מתחממים בקצב המקורי שאמור היה להיות מושג – ואם לא יתכן בהחלט כי מדובר בהצטברות של אבנית במיכל המים או בגוף החימום. מעבר לכך, אם אנחנו מרגישים שהדוד לא מספק לנו די מים חמים במהלך יום חם ביותר, הרי שיתכן שמדובר בנזילה, ונזילה ניתן גם לזהות בצורה פיזית לחלוטין היכן שניצב הדוד.
  • אז כל כמה זמן צריך לבדוק? באופן כללי, עלינו לבדוק דוד שמש בכל פעם שישנה אינדיקציה לתקלה כזו או אחרת, ואם אין אינדיקציה ברורה בהחלט כדאי לבדוק את דוד השמש אחת לשנה לפחות. בדיקה שכזו מבטיחה כי לא נאפשר לאבנית להצטבר בצורה מאסיבית בדוד השמש עד אשר היא תפגע בעבודתו, כי הפילטרים השונים ינוקו בצורה פשוטה, וכי עבודת דוד השמש תמשיך להיות איכותית לאורך כמה שיותר זמן עבורנו.

בדיקת דוד השמש צריכה להתבצע בצורה המקצועית ביותר על ידי אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בתחום

בדיקת דוד שמש היא בכל מקרה זולה הרבה יותר מתיקון או החלפה של דוד השמש, ולכן מומלץ לפנות לשירות מקצועי שכזה באופן תקופתי על מנת להבטיח את איכות העבודה שלו לאורך כמה שיותר זמן. כאשר אנחנו פונים לשירות שכזה, עלינו להקפיד ולפנות לשירות ברמה הגבוהה ביותר.