בלוג קאונט


גלי צה"ל תדר

גלי צה"ל או כפי שהיא נקראת בראשי התיבות המוכרים שלה גל"צ הנה אחת מתחנות הרדיו הוותיקות יותר במדינה והיא תחנת רדיו צבאית אשר מופעלת על ידי צבא ההגנה לישראל כאמור ונשמעת ברחבי הארץ כולה בתדרים שונים לפי אזורים בארץ כאמור.

התדר הראשי של התחנה הוא 96.6FM   והוא נקלט במרכז הארץ וגוש דן, כאשר תדר גלי צה"ל בצפון ובבקעה הוא 104 FM ואילו בדרום הארץ תדר גלי צה"ל הוא 102.3 FM.

לגלי צה"ל יש תחנה נוספת וזוהי גלגל"צ אשר הוקמה בשנת 1993 ונחשבת לתחנה עצמאית הפועלת תחת גלי צה"ל כאמור כאשר רוב תכניה הם מוזיקה ודיווחי תנועה לרווחת הנהגים.

התחנה הוקמה בשנת 1950, כאשר השיר הראשון שנוגן במסגרת שידורי התחנה הייתה התקווה ומי שפתח את השידור הראשון היה דוד בן גוריון שהיה שר הבטחון וראש הממשלה דאז.

המטרה הראשית שבגינה הקומה התחנה היה לתת לצבא אמצעי תקשורת יעיל לתקשר על הכוחות הסדירים והמילואים אך במקביל להיות תחנה חינוכית לבני נוער ולעם ישראל כולו.

בשנת 1958 עברה התחנה מהאולפנים שלה ברמת גן לאופלנים חדשים ברחוב יהודה הימית שביפו ושם היא נמצאת עד ימים אלו ממש, כאשר הבניין נחשב לאחד הבניינים המוכרים בתל אביב – יפו.

במרוצת השנים רמטכ"לים רבים ניסו לקצץ מתקציבה של התחנה ואף להעביר אותה מידי הצבא על מנת שלא יאלץ לתקצב אותה.

הרמטכ"ל ה-12 של צה"ל, משה לוי, קיצץ רבות בתקציב בתחנה בתקופת כהונתו כאשר הוא מפסיק את שידורי החדשות של בתדר גלי צה"ל ואף מפטר עובדים מן מהתחנה אך בעקבות לחץ מצד הכנסת והממשלה הופסק המהלך שלו לקיצוצים והתקציבים של התחנה חזרו לסדרם.

בנוסף אהוד ברק, בתקופת כהונתו בתור רמטכ"ל הציע להעביר את תחנת גלי צה"ל מידי הצבא למשרד החינוך ושוב לחץ ציבורי של הכנסת והממשלה היה זה שמנע את מהמהלך לרקום עור וגידים.

כלפי גלי צה"ל וגלגל"צ מושמעות לעתים טענות מצד גורמים שונים באשר לאופי האשכנזי של התחנה אשר מתבטא בכך שהוא מונע את שידורם של שירים בעלי אופי או מקצב מזרחי.

https://www.youtube.com/watch?v=OANtI5vteKg