בלוג קאונט


הדברה ירוקה

האם ישנן תופעות לוואי אפשריות אחרי שמבצעים הדב

אחת הסיבות שבגינן רוב האנשים יעדיו לבצע הדברה ירוקה בבית שלהם, קשורה כמובן בכך שהחומרים עצמם הרבה פחות רעילים, אך עדיין מאד אפקטיביים נגד המזיקים. התוצאה היא כמובן, שיש הרבה פחות תופעות לוואי. אם אחרי הדברה רגילה, יש סיכוי גבוה שנחוש בחילה כתוצאה משאיפת החומר – הרי שבהדברה הירוקה הסיכוי לכך נמוך פי מכה. יש אף חומרים שכלל לא יהיו בעייתיים עבורנו, כמו פיתיונות מורעלים. בכל זאת, אם מבצעים ריסוס בהדברה ירוקה, יש לפעמים סיכון מוקטן לתופעות לוואי, וחשוב לעקוב אחריהן.

 

מה עלולות להיות התופעות?

  • כאבי ראש- זוהי תופעת הלוואי הנפוצה ביותר שעלולה לצוץ אחרי שביצעתם הדברה ירוקה בבית שלכם. כאבי הראש יהיו לרוב אם ביצעתם את ההדברה בחדר קטן וסגור, ולא אווררתם אותו כראוי. כעת אתם עלולים לשאוף את אדי הריסוס ואתם תסבלו מכאב ראש. מה הפתרון לכך? כמובן לפתוח ולאוורר היטב את החדר! אוורור מוצלח, יוכל למנוע את כאב הראש, ותוכל ולהמשיך בעיסוקיכם.
  • תחושת צריבה בעין – תופעת לווי אפשרית נוספת, היא התחושה שהעין שלכם צורבת. למה זה קורה? גם זה לרוב, משום שאתם הייתם עם החומר שרוסס בתוך החדר. גם אם מדובר על הדברה ירוקה, אם נמצאים כל הזמן בחדר שלא מאוורר, יש סכנה קטנה לכך שתחושו צריבה. פעמים רבות הדבר גם נובע מכך שאנשים נגעו בחומר ההדברה, ולאחר מכן שפשפו את העין שלהם – וכך נוצרה תחושת הצריבה. מומלץ כמובן לפנות לרופא וגם למדביר ולהתייעץ בנוגע לצעדים הבאים.
  • קשיי נשימה – קשיי נשימה אחרי הדברה ירוקה הם נדירים מאד, אך אפשריים. מי שעלולים לסבול מהם הם אנשים אסתמטיים, וכן ילדים קטנים ותינוקות. הפתרון הוא לדאוג שמראש אנשים עם רגישות בנושא, פשוט לא ישהו בתוך החדר שהודבר (שוב – בהנחה שמדובר ממש על ריסוס, ג'ל ומלכודות לא אמורים להיות בעיתיים מידי).

 

מה הסיכוי שנחוש בתופעות הללו?

יש לציין שלמרות שהכרנו את תופעות הלוואי עבורכם, הרי שאם תקפידו על כללי בטיחות בסיסיים, אין שום סיבה שתסבלו מהתופעות הללו. כאשר מזמינים שירותי הדברת מזיקים מחברה מקצועית ובעלת ניסיון רב של שנים ובררתם המלצות אצל לקוחות קודמים, אתם לא אמורים לסבול.
כמו כן, דאגו תמיד לאוורור קבוע באזור שבו ההדברה התרחשה, הרחיקו אנשים עם רגישות וילדים קטנים – ותוכלו להמשיך בשגרת חייכם.