בלוג קאונט


שולח עץ לגינה

האתגר בשיפוץ שולחן עץ לגינה

האם ביקרתם פעם ביריד רהיטים יד שנייה והתאהבתם באחד הרהיטים שמצאתם שם? רהיטי עץ ישנים הם אחת המתנות היפות ביותר שאפשר לתת לגינתכם היקרה. רהיטי עץ ישנים הם בדר"כ שילוב מנצח בגינה, בעיקר בשל החזות הטבעית שלהם, והקלות שבה ניתן לשלב את הרהיט עם שאר הפריטים.

לאחרונה מצאתי שולחן עץ לגינה באחד השווקים באזור המרכז, וללא היסוס החלטתי להוסיף אותו לגינתי המעוצבת. אם זאת חשוב מאוד לקחת בחשבון את העובדה ששולחן עץ לגינה הוא רהיט שמצריך תחזוקה רבה, ולכן, לפני שקונים שולחן עץ לגינה, יש לקחת בחשבון כמה דברים.

האתגרים העומדים בפניך

החומר – שולחן עץ לגינה עשוי מעץ, שהוא מטבעו חומר המתכלה בטבעיות. לכן חשוב מאוד לבדוק ששולחן העץ לגינה עשוי מעץ שטופל כנגד רטיבות ולחות או לבחור בשולחן עץ לגינה העשוי מעץ עמיד (כמו טיק, עץ אדום או ארז) אחרת העץ יירקב ויתפרק.

דבק וחיבורים – ברוב השולחנות נעשה שימוש בדבק לחיבור החלקים השונים של העץ. מפני שרוב שולחנות העץ מיוצרים לשימוש בתוך הבית, נעשה בהם שימוש בדבק רגיל שאינו עמיד בפני רטיבות ולחות. בשולחן עץ לגינה חשוב להשתמש בדבק נגד רטיבות בכדי למנוע היפרדות החלקים.

בניית השולחן – שולחן עד לגינה צריך להיות חזק יותר בהשוואה לשולחן המיועד לפנים הבית. אלמנטים מסוימים של עיצוב (כמו הוספת שכבת ויניל למשל) שמתאימים מאוד לרהיטים בתוך הבית , יספגו רטיבות בחוץ, ולכן לא מתאימים לשימוש בשולחן עץ לגינה.

איך להגן על שולחן עץ לגינה בפני פגעי הטבע?

בחר את הציפוי המתאים – בדיוק כמו שאנו מגינים על עורנו מפני קרני השמש בעזרת חולצה ארוכת שרוולים, כך שכבות הלכה והצבע שאנו מוסיפים לשולחן מגינים עליו מפני קרני ה UV והרטיבות. ציפוי בצבע ייתן הגנה טובה יותר לקרני ה UV לעומת ציפוי שקוף.

שייף את העץ לפני הצביעה – חשוב מאוד לעבור עם נייר לטש על השולחן לפני תהליך הצביעה ולהסיר שאריות צבע ישנות.

אטום את העץ ביסודיות – בעת צביעת השולחן, דאג לעבור על כל הסדקים והחיבורים, אחרת הלחות והרטיבות יימצאו את דרכם אל בסיס העץ.