בלוג קאונט


חיפוש עבודה בצפון

חיפוש עבודה בצפון

לא מזמן, מלאכת חיפוש העבודה היתה משימה מסורבלת, מייגעת ומתישה. אנשים שהיו רוצים לעבוד אצל עסקים וחברות קטנות היו צריכים לבצע מספר רב של תהליכים על מנת להגיע אל משרת העבודה הנכספת. כיום, התהליכים פושטו הרבה יותר וניתן לייעל את המשימה הזאת בעזת תהליך נכון ומסודר שיהפוך את המשימה לקלה הרבה יותר.

  1. משלוח קורות חיים לחברות השמה – השלב הראשון בחיפוש יעיל אחר העבודה המתאימה לך הוא לשלוח את קורות החיים שלך לחברות השמה וכח אדם. למה זה עוזר? לחברות ההשמה יש מאגר נרחב ועצום של הצעות עבודה כמעט בכל התחומים ולכן סביר להניח שככל שיותר ויותר חברות השמה וכח אדם יקבלו את קורות החיים שלך, כך הם יוכלו למצוא עבורך עבודה מתאימה עבורך בפחות מאמץ מצדך. החברות הללו אינן דורשות תשלום.

2. שליחת קורות חיים למעסיקים פוטנציאלים – השלב השני בדרך לחיפוש עבודה בצפון הוא להפיץ את קורות החיים שלך בחברות ובעסקים בהם אתה מעוניין לעבוד. על מנת לבחור בחברות שמעניינות אותך באמצעות עיון במדריכי חברות כגון דפי זהב ובאתרי אינטרנט בהם יש מאגר גדול יחסית של חברות. לאחר שבחרת בחברות בהם אתה מעוניין להיות מועסק, שלח להם קורות חיים גם אם הם עוד לא פרסמו את מודעות הדרושים בעיתונים ובאתרים שונים. למה? מכיוון שעסקים וחברות רבות מבצעות גיוס לפני פרסום המשרות על מנת לחסוך כסף במקום שיתכן שלא יצטרכו להשקיע בו יתר על המידה.

3 . קשרים אישיים – שלב שלישי וחשוב מאוד הוא קשרים אישיים. שאל את הסובבים אותך על משרות פנויות במקום עבודתם, שאל את חבריך ללימודים, והפץ את השמועה שאתה מחפש עבודה. מחקרים הראו כי אחוז גבוה ביותר של עובדים מצאו את עבודתם באמצעות קשרים אישיים.

4. רשתות חברתיות ונטוורקינג – שימוש ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדאין יכול לעזור בשלושה מישורים עיקריים:

1 . יצירת קשרים (נטוורקינג) – יצירת קשרים עם אנשים אשר יכולים להוביל אותך למצוא עבודה או לקדם אותך בדרך כלשהי לעבר המשרה המבוקשת. נטוורקינג מקצועי, מתבצע בדרך כלל ברשת הלינקדאין. ניתן לחפש אנשים אשר מתמחים במקצוע שלך, עובדים בחברות שאליהן ברצונך להעביר את קורות חייך וכו"

 

2. חיפוש קשרים אישיים בקרב חבריך לרשת החברתית. נצל את הכח של הרשת החברתית להעביר בקשה לכל מכריך ומכריהם כי הנך מחפש עבודה וכי תשמח אם הם יעבירו את השמועה, יצרו עימך קשר במידה ויש משרה מתאימה ו/או יבררו אצל מעסיקיהם ועמיתיהם המקצועיים על משרות רלוונטיות שנפתחו.

 

 

חיפוש עבודה בצפון