בלוג קאונט


כיצד ניתן לאחסן שולחנות גינה

בזמן חודשי האביב והקיץ שימשו אתכם שולחנות הגינה בנאמנות רבה. כאשר החורף מתקרב, צריך להתחיל ולהתכונן, ולאחסן את שולחנות הגינה בכדי שיהיו מוגנים מפגעי הטבע. ככל שהמקום בו אתם מתגוררים חשוף לתנאי אקלים קשים יותר, כך עולה החשיבות באחסון נכון של השולחנות. שולחנות גינה יכולים להיות עסק יקר, ולכן לא כדאי להמעיט בחשיבות הצורך לשמור ולתחזק אותם.

הצעדים המופיעים כאן מתחיסים לשולחנות גינה, אך בהחלט ניתן לישמם גם עם פריטי ריהוט נוספים. הנה כמה מהצעדים שבהם תנקטו לפני ובזמן תהליך האחסון:

ניקוי מקדים

זהו שלב חשוב ביותר שבו אתם מנקים את השולחנות מלכלוך ורטיבות. שולחנות המאוחסנים ללא שלב הייבוש עלולים להתכסות בעובש, ואם מדובר בשולחנות מברזל, הדבר עלול להאיץ את תהליך ההחלדה. ברוב השולחנות הפשוטים ניתן להשתמש במטלית לחה ולאחר מכן לעבור שוב עם מטלית יבשה. אם מדובר בשולחנות גינה העשויים מעץ ניתן להוסיף שכבת שמן נוספת.

אם ישנם כתמים הקשים לניקוי, צרו תערובת של 1 כוס אמוניה, 1/2 כוס חומץ, 1/4 כוס סודה לשתייה ו 4 ליטרים של מים. השתמשו במברשת רכה ועברו על כל הכתמים. לאחר מכן שטפו היטב ויבשו. קחו את הזמן והשקיעו בתהליך הניקוי. הדבר יחסוך לכם זמן רב בעת הוצאת השולחנות מהאחסון בבוא הזמן.

הוספה של שכבת ציפוי

לאחר ששולחנות הגינה התייבשו, צפו אותם בשכבת הגנה נוספת. שולחנות גינה העשויים מפלסטיק או אלומיניום ניתנים לציפוי ע"י שעווה (וואקס) לרכב. שולחנות גינה העשויים מברזל דורשים בדיקה. חפשו סימני חלודה בגוף השולחן. אם מצאתם, שפשפו את כתם החלודה בעזרת מברשת ברזל, ולאחר מכן רססו באטם סיליקון.

כסו שולחנות גינה בכיסוי ייעודי

כיסוי שולחנות הוא פתרון אידיאלי לשמירה על שולחנות הגינה, וזאת בנוסף לאיחסון השולחנות במחסן או באזור מקורה. כיסויים לשולחנות גינה מגיעים בגדלים שונים, ועשויים מחומרים המותאמים לסביבה שבה יאוחסנו השולחנות. הכיסויים עשויים בדר"כ מחומר פלסטי שמונע חדירת גשם וקרני שמש. אם זאת חשוב מאוד לכסות את הרהיטים כאשר הם יבשים, אחרת תפגשו בהפתעות לא נעימות כאשר תסירו את הכיסוי.