בלוג קאונט


מהי כספת dca ואת מי היא משמשת?

אם נתקלתם לאחרונה במונח כספת dca, חשוב מאד שתבינו במה מדובר – כי אפשר שזו הכספת המושלמת עבורכם! למעשה, אין זה מדויק כל כך לקרוא לה כספת, על אף שהיא מתפקדת כסוג של מתקן עזר לכספת. הכספת הזו היא בעצם סוג של פרוטוקול תקשורת מיוחד וסוג של שרת שנקרא שרת DCA. שרת זה יכול לתקשר עם כספת וריטואלית ששמה cyber ark, והיא תוכנה מיוחדת שמאפשרת לשמור על קבצים באופן סודי במחשב – אך גם לשתף אותם עם גורמים מורשים. כל זאת, כאשר DCA מהווה את השרת שבאמצעותו הכספת עובדת – ושיש לקליינט הרשאות אליו.

 

מה היתרונות בסוג כזה של כספת?

  • הגנה מוצפנת על מידע מסווג – כיום, רוב המידע המסווג לא נמצא על גבי דפים מודפסים – אלא שמור היטב במחשבים שונים של ארגונים, גופים ביטחוניים, ממשלות, ועוד. בעזרת כספת dca, אפשר לקבל הגנה טובה על המסמכים הללו. בעצם זה התחליף הווירטואלי לכספת הפיזית – אלא שמאחר שהקובץ הוא על המחשב, צריך להגן עליו עם סיסמה. פרוטוקול האבטחה של שרת מסוג DCA הוא פרוטוקול ייחודי, מתקדם מסוגו, ובעל הרשאות יוצאות דופן. בכוונה התכונה מתנהלת על שרת קבצים נפרד מהשרת הרגיל שמשתמשים בו בארגונים – על מנת לדאוג למידור ולאבטחה ראויה.
  • יכולת לשיתוף קבצים – מהצד השני, בעזרת כספת dca אתם יכולים לשתף קבצים ביכולת טובה מאד. שימו לב שיכולת שיתוף הקבצים בכספת הזו, היא בתנאי שגם ללקוחות ולשותפים שלכם, יש שרת DCA והתכונה מותקנת אצלם. הדבר מאפשר לכם לשלוח באופן ספציפי ללקוח כזה או אחר מסמך שהוא יוכל לפתוח בתוך הכספת הווירטואלית שלו. כך גם הלקוחות שלכם והקולגות יכולים לשלוח לכם בחזרה קבצים מסווגים. השרת אף מאפשר ליצור מראש קבצים עליו בשיתוף מסוים, כך שיהיה ניתן לתת הרשאות לשינויים או לצפייה.

 

הפתרון המתקדם ביותר כיום

אין זה מקרי שלצד הגורמים הפרטיים הרבים שעובדים עם כספת dca, יש גם לא מעט גופים ציבוריים שעובדים בנושא –  כולל גם ממשלת ישראל שעובדת עם הטכנולוגיה הנ"ל על שרתים מיוחדים שנקראים תהיל"ה. הדבר רק מראה לנו עד כמה מדובר על כספת אמינה ומיוחדת.

https://www.youtube.com/watch?v=954ZIcLM7gE