בלוג קאונט


יועץ בטיחות

מפעילים בריכה? אל תשכחו להתייעץ עם יועץ בטיחות

הפעלה של בריכה היא אחריות לא קטנה, בהתחשב בנקודות התורפה שקיימות בה

הבריכה היא אחד המרחבים האהובים ביותר בעולם המערבי כולו, ובמדינת ישראל החמה על אחת כמה וכמה. אנחנו מבלים לא מעט זמן בבריכה – הן מטעמי ספורט עבור שחייה, והן עבור פנאי והנאה בימי הקיץ החמים. עם זאת, חשוב להבין שברמה מקצועית, הפעלה של בריכה היא מקצוע לכל דבר ועניין, בעיקר משום שיש נקודות תורפה בטיחותיות לא מעטות במרחב שכזה. הסיכון העיקרי בכל בריכה הוא כמובן המים עצמם – סכנת טביעה, בוודאי כאשר מעורבים בכך ילדים. לשם כך אנחנו שוכרים מציל, אבל ישנם עוד גורמי סיכון רבים ומגוונים בכל בריכה – סכנות החלקה, סכנות נפילה, סכנות התחשמלות במרחב הרטוב, שימוש בכלור שיכול להיות מזיק בכמויות גדולות מדי, ועוד. בכדי להעריך את כל הסיכונים בצורה נכונה וליצור בבריכה שאתם מפעילים את הסביבה הבטוחה ביותר, חשוב מאוד להתייעץ עם יועץ בטיחות בתהליך ההקמה וההפעלה של הבריכה.

ייעוץ בטיחות איכותי מבטיח כי הבריכה שלכם תעמוד בכל תקני הבטיחות הרלוונטיים

  • ניתוח סיכונים – הפעולה הראשונה אותה מבצע יועץ בטיחות כאשר הוא מגיע למרחב של בריכה הוא ניתוח כל הסיכונים הסובבים אותה. יועץ הבטיחות הוא דמות מקצועית בעלת ידע רב בעולם הבנייה ובמיוחד בכל מה שנוגע לבטיחות, והוא יודע להעריך ולנתח את נקודות התורפה הבטיחותיות ולבנות תיק בטיחות שלם ואיכותי עבור הבריכה שלכם. לדוגמה – האם במרחבים בהם ישנה סכנת החלקה ישנן בליטות או מרכיבים אחרים שיכולים לגרום לנזק חמור? האם ישנן נקודות חשמל בקרבה מסוכנת מדי לאזור הבריכה? כל הפרמטרים הללו נלקחים בחשבון בדו"ח שאותו מוציא בסופו של דבר יועץ הבטיחות.
  • טיפול בתקלות – יועץ בטיחות איכותי יודע לא רק להעריך ולנתח עבורכם את הסיכונים השונים באזור הבריכה, אלא גם לסייע לכם לטפל בהם עם אנשי מקצוע רלוונטיים. בהתאם לדו"ח שאותו מוציא יועץ הבטיחות, ניתן להשיב את הקבלנים שביצעו את העבודות השונות עבור התיקונים הנחוצים מבחינה בטיחותית – ובאופן כללי, עבודה עם יועצי בטיחות איכותיים מומלצת כבר בתהליך ההקמה של כל בריכה ושל כל מבנה אחר למעשה. כך, תגיעו לרמת הטיפול האפקטיבי ביותר בתקלות בטיחות – מניעה שלהן.

כל שנשאר לכם לעשות כעת הוא למצוא את יועץ הבטיחות המתמחה בסוג המתקנים שלכם

ישנם לא מעט יועצי בטיחות בסביבה שלנו כיום, וכל אחד מהם בהחלט יכול להתמחות בתחומים שונים בעולם הבטיחותי הנרחב. עם זאת, כדאי לכם למצוא עבור הבריכה שאתם מפעילים יועץ בטיחות רלוונטי עבורכם – כזה שיודע להעריך בצורה נכונה את הסיכונים בסביבת בריכה ומתמחה באופן כללי במתקני ספורט שונים. איש מקצוע שכזה יודע לתת לכם את המעטפת הבטיחותית האיכותית והנחוצה לכם להפעלה בטוחה ומהנה של בריכה עבור הקהילה שלכם.