בלוג קאונט


מנעולים

סוגי מנעולים נפוצים ושימושיהם

מנעולים יכולים לשמש כל אדם בסביבתו לשימושים רבים ושונים. המנעולים מבטחים את החפצים החשובים לכל אחד ומגנים עליו מפני גניבה. מנעולים רבים נפוצים ברחבי העולם מחברות שונות ומיצרניות אחרות המספקות לציבור מגוון מנעולים בעלי שימושים שונים או יכולות מיוחדות במקצת משל מינים אחרים. סימן המנעול מייצג את עצם האבטחה והשמירה סביב דבר מסוים. בין אם זה אופניים, כסף או אבטחת אתר, מחשב או מכשיר טכנולוגי אחר. ניתן לראות את סימן המנעול באתרים רבים המספקים אבטחה לאתרים או אבטחה ממשית סביב חפץ.

המנעולים מתחלקים לארבעה סוגים שונים כאשר לכל אחד שימוש או יכולת שונה בהתאם לסוג השימוש בו.

 מנעול לשונית –  מנעול הלשונית הוא מנעול בעל מנגנון פשוט ביותר, כאשר במנעול זה סיבוב של המפתח בחור המנעול גורם לסיבוב של לשונית מתכת פנימית שמצמידה את הדלת למקומה ומונעת את פתיחתה. בשל הפשטות הרבה של מנעולי הלשונית, הם קלים מאוד לפריצה ולא מומלץ במיוחד להתקין אותם במקומות חשובים כגון מפתח לבית, לכספת ועוד. מנעול הלשונית משמש בעיקר לתיבות דואר, שידות, ארונות וכו'. יתרונם של מנעולי לשונית הוא מחירם הזול והזמינות הרבה שלהם ברוב החנויות לציוד עבודה ומוצרי בניין.

מנעול הצילינדר –  מנעול צילינדר הוא מנעול קשה, עמיד וחזק יחסית, המקשה לפריצת המנעול ולעיתים קרובות גם חסינים נגד שכפול. למנעול הצילינדר ניתן להוסיף חלקים נוספים אשר הופכים את מנעול הצילינדר לחסין יותר, עמיד יותר וחזק יותר. החיסרון העיקרי במנעול הצילינדר הוא המחיר שלו שבדרך כלל גבוה, אך לפעמים שווה את ההתקנה.

מנעולים חבויים – מנעולים חבויים, משמשים בעיקר לחלונות ומרפסות גבוהות, בהן חשוב להרחיק את הילדים הקטנים מפניהן. מנעולים חבויים מופעלים בדרך כלל על ידי כפתור או לשונית מיוחדת שניתנת להזזה מעלה ומטה, ועל ידי כך היא מאפשרת נעילה. בנוסף, מנעולים מהסוג הזה מקשים על פורצים לפתוח את החלון מבחוץ.

מנעול עליון –  מנעול עליון, המכונה גם פאבלוקס, הוא מנעול שמותקן על הדלת בגובה הפנים של אדם ממוצע, בנוסף למנעול הסטנדרטי בדלתות. מנעולים מסוג זה מותקנים בדרך כלל בדלתות כניסה מעץ, אשר קלות יותר לפריצה מדלתות פלדה, ולכן יש צורך להוסיף להן אמצעי מיגון נוסף.