בלוג קאונט


סידורי קבורה בישראל

סידורי קבורה בישראל

אי אפשר להתחמק מהמוות אך תמיד הוא יכול להרגיש לנו כאילו הגיע בפתאומיות. עם כל הצער והיגון הרבים יש צורך לסדר את ההלוויה המכבדת עבור המנוח ולמרות שסידורי הגבורה האלו אינם נעימים, הם הכרחיים .זה הזמן להבין מה הם סידורי הקבורה, מי דואג להם וכמה זה עולה.

באיזה אופן נקברים בישראל?

סידורי קבורה בישראל משתנים לפי סוג הקבורה. רוב הקבורות בישראל נעשות ליהודים ולכן רבים בוחרים בטקס היהודי המסורתי, אפשר לומר שהוא גם סוג של ברירת מחדל. חלק אחר של האוכלוסייה בוחר עוד לפני מותו להיקבר בקבורה חילונית כאשר חלק אחר בוחר בקבורה אזרחית. סידורי קבורה בישראל מותרים לפי החוק בכל אחת מהקבורות כאשר כל הזכויות הרלוונטיות ניתנות בכל מקרה, כאשר יש מקרים שבהם המחירים יהיו שונים אך זה לא תלוי בסוג הקבורה.

פינוי המנוח ושמירת גופתו

כאשר אדם הולך לעולמו יש צורך לקבוע את המוות וכמובן לפנות את גופתו. למרות שזה נשמע כמו משימה שהמדינה צריכה לקחת על עצמה בכיסוי התשלום, לא כך הדבר וקופת החולים לא מחזירה על כך כסף בטענה שזה לא מקרה של הצלת חיים כיאה להחזרים על פינוי רגיל של אמבולנס. לאחר מכן יש צורך לשמור את הגופה עד להלוויה ולעתים יש צורך להמתין עם הקבורה יותר מיומיים, כמו למשל במקרים של שבת או חג.

הדפסת מודעות אבל והכנת החלקה

  • הדפסת מודעות האבל הם מסידורי הקבורה הנפוצים ביותר ויש צורך להודיע לו רק מתי ההלוויה אלא גם מתי תהיה האזכרה. ניתן גם לפרסם את המודעה בעיתון.
  • חשוב לזכור שמעבר להודעת המועד באזור מגוריו של המנוח, יש צורך להבהיר לאנשים באזור שהולכים לשבת שבעה במקום ולכן יש צורך לכבד בכל דרך שהיא שיכולה להתבטא בצורה התנהגותית, כמו למשל מסיבות או קריוקי באזור, כמובן יחד עם המצווה להגיע לנחם את המשפחה.
  • גם הכנת חלקת הקבר לקבורה עצמה חשובה ולעתים המשימה הזו תעלה לא מעט כסף ויכולה להיות די בעייתית, לכן חשוב לסדר את העניינים הללו כמה שיותר מהר.
  • חשוב לדאוג גם להגעה של המוזמנים להלוויה וחשוב לזכור שהיא מתבצעת בהתראה קצרה ולכן ההסעות יהיו רלוונטיות כחלק מהארגון הגדול לקראת הקבורה עצמה.

ההכנות לקבורה והטקס עצמו

לפני שקוברים את המנוח יש צורך לרחוץ אותו למען הטהרה. הרחצה הזו חשובה לפי היהדות אך מבצעים אותה ברוב המקרים גם כאשר מדובר בקבורה חילונית או אזרחית. כמו כן, יש לעטוף את המנוח בתכריכים ולאחר מכן להוביל אותו אל בית העלמין ואז להתחיל בטקס הקבורה. הטקס עצמו יכול להכיל מסורות מהיהדות אפילו שמדובר בטקס חילוני או אזרחי לחלוטין ולמעשה כאן יש יד רחבה לבצע מה שרוצים. סידורי קבורה בישראל נותנים יד רחבה בעניין הזה.

סידורי קבורה בישראל