בלוג קאונט


סרטים להורדה – מלחמת התשה

מי מאיתנו לא נתקל בתופעה שכאשר אנחנו מציעים לחברינו ללכת לסרט, מישהו קם ואומר בשביל מה אנחנו צריכים ללכת לקולנוע? בואו נוריד את הסרט מהאינטרנט!

תעשיית הסרטים להורדה גדלה בשנים האחרונות, וברחבי הרשת צצו להן חדשות לבקרים אתרי אינטרנט אשר מאפשרים הורדה של סרטים, היישר למחשב האישי, ומשם הדרך להקרנה פרטית בבית כבר קצרה מאד.

היות ומומחים מעריכים כי מדובר בהפסד של כשישה מיליארד דולר לתעשיית הקולנוע מידי שנה, הוצע לאחרונה פתרון אשר ימסד גם את ההורדות הבלתי חוקיות, ואלו יתחילו לעלות כסף, סכום סמלי אשר יגיע בסופו של דבר אל יוצרי הסרט, דבר שלא קורה היום, כאשר אנו מורידים את הסרט ישירות למחשב האישי שלנו.

 

ההערכות כיום מדברות על כך שכשלושים וחמישה אחוז מכלל תנועת הקבצים באינטרנט מיוחסת לסרטים להורדה ועוד כחמישה עשר אחוז מיחסים לסדרות טלוויזיה.

בשנים האחרונות ניסו תעשיות הסרטים בראשן הוליווד, להלחם בתעשיית הסרטים להורדה על ידי תוכנות אשר יאתרו אתרים עם תכנים בעלי זכויות יוצרים אשר מוצעים להורדה חינם, ועל ידי אזהרות המופיעות על המסך לאותם אנשים אשר מורידים את אותם תכנים, אך יש לציין שאותם מאמצים לא עלו בקנה אחד עם רצונותיה של התעשייה ואנו לא עדים להאטה בכל מה שקשור לסרטים להורדה אלא להפך.

 

סרטים להורדה יתרונות וחסרונות.

כאשר אנו מדברים על סרטים להורדה הדבר הראשון שעולה לנו בראש הוא ההפסד הכלכלי שנובע מההורדה ליוצרי הסרט, שכן זהו חסרון משמעותי אשר מדבר על תעשיית הסרטים להורדה וכפי שציינו, זהו דבר אשר מנסים למסד אותו.

אך פרט לכך ניתן לומר שיש הרבה יתרונות בסרטים להורדה ישירה מהאינטרנט, כאשר המרכזי שבהם הוא העובדה שברגע שהורדנו את הסרט אנו יכולים לצפות בו למספר בלתי מוגבל של פעמים.

יתרון נוסף הוא הגמישות והעובדה שאנחנו יכולים לצפות בסרט שהורדנו בכל מקום שאנחנו רוצים, בין אם זה לחבר את המחשב לטלויזיה או בין אם זה לצפות בסרט במחשב תוך כדי טיסה או נסיעה ארוכה.

אנשים אשר אין ברשותם טלוויזיה מטעמי חסכון ויש ברשותם רק מחשב, יכולים להוריד את הסרטים למחשב במקום להזמין סרטים בטלויזיה ולצפות בהם במחשבם האישי.

https://www.youtube.com/watch?v=zJ-Tio44hH8