בלוג קאונט


עידן רייכל פורטוגזית

עידן רייכל

אחד הזמרים היותר מוערכים בתרבות הישראלית הוא הזמר עידן רייכל אשר מחזיק בלהקה הגדולה והמוכרת הפרויקט של עידן רייכל. במסגרת הלהקה משתדל עידן רייכל לקדם זמרים צעירים ומוכשרים כאשר הוא קידם תחתיו מספר זמרים מוכשרים כמו אסתר ראדה וכברה קאסאי. רייכל נותן במה לאומנים רבים גם ממגזרים אשר אינם זוכים לתהילה והכרה כמו המגזר האתיופי וזהו עוד אחד מהדברים בהם התפרסם רייכל. רייכל מופיע בכל רחבי הארץ וגם הופיע במקומות שונים בעולם והצליח לגבש לעצמו קהלים מכל מיני קהילות. הוא נחשב לאדם רגיש ואף לאחרונה הופיע בתכנית הילדים ״בית ספר למוזיקה״.

 

רייכל כיום בן 38 נולד בכפר סבא בשנת 1977 והחל להמשך לעולם המוסיקה כבר בגיל תשע כאשר החל לנגן על אקורדיון וקלידים בעוד שבהמשך גם בשירותו הצבאי בחר רייכל בתחום המוזיקה כאשר שירת בלהקה צבאית במסגרת הרכב שביצע קאברים לשירי רוק. לאחר שחרורו מהצבא עבד רייכל בפנימייה לנוער בסיכון ממוצא אתיופי ושם החל להתחבר למצבם הקשה של בני העדה האתיופית אשר סובלים מאפליה קשה בארץ ובמקביל גם להתקרב למוסיקה האתיופית.

 

את הקריירה המוסיקלית שלו אחרי הצבא התחיל רייכל בתור היותו נגן בלהקות של זמרים מוכרים כמו עברי לידר וערן צור כאשר שימש בעיקר בתור נגן פסנתר או נגן קלידים. מאוחר יותר בשנת 2002 החליט עידן רייכל כי הוא מרגיש בשל להתקדם הלאה ולהיות מפיק מוזיקלי וזמר ולא עוד נגן ליווי והחליט להקליט מספר שירים שעימם הגיע לחברת התקליטים הליקון והם מצידם החתימו אותו באופן מיידי ושחררו ביחד עימו את אותו אלבום שנקרא הפרוייקט של עידן רייכל, שהקליט בכלל בתור סקיצה, האלבום אשר זכה להצלחה רבה ומכירות רבות בכל הארץ היה לאלבום הנמכר ביותר בארץ בשנת 2003.

 

רייכל הקליט ביחד עם הפרוייקט של עידן רייכל עוד ארבעה אלבומים אשר גם הם זכו הם להצלחה אדירה כאשר אלבומו האחרון, רבע לשש, מזכה את רייכל בתואר היוקרתי מלחין השנה של אקו״ם. במסגרת האלבום שר עידן רייכל בפורטוגזית שיר הנקרא סאבה דוס, ביחד עם זמרת נוספת בשם אנה מורה.