בלוג קאונט


קורס חשמלאי מוסמך

קיימים כל מיני סוגים של עבודות חשמל ולכן טרם אתם בוחרים חשמלאי מומלץ, עליכם לוודא שאותו חשמלאי אכן מוסמך לבצע את סוג העבודה אותה אתם צריכים לבצע בין אם מדובר בתכנון של מערכת החשמל הביתית ובין אם בתיקון של תקלה שנראית לכם פשוטה. אז מהו קורס חשמלאי מוסמך, מה לומדים בו ולאילו עבודות הקורס מכשיר את החשמלאי?

 

 מהו קורס חשמלאי מוסמך?

מדובר בקורס שמועבר ונלמד בכל רחבי הארץ. קורס זה מכשיר את בוגריו לתכנן ולבצע מערכות ותכניות חשמל עד גובה של 80×3 אמפר.

 

באילו עיסוקים יכול לעסוק בוגר של קורס חשמלאי מוסמך?

  • תעשייה
  • דירות
  • משרדים
  • פסי ייצור
  • פרוייקטים מורכבים
  • ועוד…

 

מהן דרישות הקבלה לקורס?

לרוב יש שני מסלולים עיקריים בתחום – קורס של 1080 שעות שמחייב את הסטודנטים להיות בעלי 12 שנות לימוד ולעבור סוג של וועדת קבלה. לעומתו יש קורס של 1260 שעות ותנאי הקבלה הם 10 שנות לימוד ומעבר של ועדת קבלה.

 

רוב הקורסים מאפשרים עבודה במהלך היום ולמידה בשעות הערב. בקורס לומדים מגוון רחב של נושאים החל מתורת החשמל, מתקני חשמל, מערכות חשמל דרך מקצועות כלליים כמו מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית טכנית ועד לסדנאות ועבודה במעבדה מיוחדת שמאפשר לחשמלאי העתיד להתנסות בקשת רחבה של תקלות ומצבים איתם יהיה עליהם להתמודד בעתיד.

 

 

בסיום הלימודים יקבל החשמלאי המוסמך, זאת לאחר שביצע את כל המטלות, העבודות והמבחנים בקורס בהצלחה תעודת הסמכה מטעם משרד הכלכלה של חשמלאי מוסמך ועוזר חשמלאי. חשמלאים שממשיכים לתחום ומסיימים 3 שנות עבודה מקבלים רישיון חשמלאי מוסמך.

 

מה האפשרויות הקידום של חשמלאי?

חשמלאי ראשי, חשמלאי מתח גבוה, חשמלאי קירור , הנדסאי חשמל ואפילו מהנדס חשמל.

 

שוק העבודה בישראל דורש המון חשמלאים הרי אין מפעל, ארגון או מקום עבודה שעובד ללא חשמלאי ולכן לאחר הקורס בהשוואה להכשרות אחרות, קל מאוד להשתלב בשוק העבודה שכן כמעט בכל מקום דרושים חשמלאים. בנוסף, ניתן לצאת לדרך עצמאית ולעבוד כחשמלאי פרילנסר הפועל בפרוייקטים של בנייה ושיפוצים.