בלוג קאונט


שעון חורף 2015

בכל שנה מתקיים דיון מעמיק בנושא החלפת השעה בשעון החורף וכך גם קרה כאשר החלפנו את שעון החורף 2015. עד לפני מספר שנים דובר על ההתנהלות של מדינת ישראל ועל כך שאיך ייתכן ובמדינת ישראל משנים את שעון החורף כחודש וחצי לפני שאר העולם. הדבר תוקן בממשלה הקודמת על ידי תיקון החלפת השעון על ידי מפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד שטען כי זהו ספין של החרדים על מנת להקל על ציבור הבוחרים שלהם ביום כיפור שכן החלפת השעון תמיד הייתה טרם יום כיפור. אך בהצעת החוק שעברה בכנסת הקודמת הביאה יש עתיד תיקון היסטורי ובכך יישרה קו על שאר העולם על ידי הזזת שעון החורף בנובמבר. הדבר תורם עוד מיליוני שקלים ביום לכלכלה על ידי כך שבין יום כיפור לנובמבר יהיו הרבה יותר שעות אור ביממה, דבר התורם לפעילותו של המשק.

דיון נוסף שהחל להתקיים רק לאחרונה לאור חדירתם של הסמארט פונים והטאבלטים לחיינו הוא האם הסמארט פון מסוגל להזיז את השעון בעצמו או שאנו צריכים לעשות זאת בעצמנו. הדיון הוא משמעותי בעיני רבים שכן תמיד ביום שלאחר הזזת השעון יש מישהו שלא העביר את השעון שעה אחת אחורה והגיע לפגישה לפני כולם וחיכה להם במשך שעה או להפך בשעון הקיץ. הסמארט פונים בניגוד לפלאפונים הקודמים מהדורות הישנים יותר מסוגלים להחליף את השעה בעצמם על ידי תכנות מראש בהגדרות של תיקון שעה אוטומטי לפי איזור הזמן. לכן, על מנת שנקום בזמן ביום למחרת עלינו לשנות את ההגדרה במכשיר על כך שיתעדכן באופן אוטומטי ולא נצטרך לדאוג יותר או לקום באמצע הלילה להחליף שעון.

רבים רואים את שעון החורף בתור מדכא יותר שכן במקום בשעה שש או שבע בערב אנחנו כנראה נראה את החשיכה יורדת עלינו בשעה חמש בערב. זהו דבר שרבים מתקשרים להסתגל אליו בשבועות הראשונים של שעון החורף וגורמת לירידה בתפוקה שלנו בעבודה ולעייפות שכן בשעה חמש אנחנו מרגישים כאילו כבר שמונה בערב, דבר שאנחנו עתידים להרגיש גם בשעון חורף 2015.