בלוג קאונט


מערכות גילוי אש

מערכות גילוי אש בבית עם ילדים

הורים לילדים צריכים לעשות הכל על מנת להגן עליהם מפני סיכוני אש. הדרך להשיג את המטרה היא להשתמש ביתרונות של מערכות גילוי אש ולהשיג התרעה מוקדמת. הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא

בטיחות אש חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות של בעלי דירות ובתים. היא חשובה בעיקר במשפחות עם ילדים, כי הם לא תמיד מודעים לסכנה הנובעת משימוש לא נכון במכשירי חשמל, בכיריים, במוצרי המטבח וכן הלאה. כמו כן, ההורים לא נמצאים בבית בחלק מהזמן וסיכוני האש יכולים גם להתעורר בגלל בעיות שמתרחשות מחוץ לדירה עצמה.

הורים שרוצים להגן על הילדים מפני סיכוני אש יכולים לעשות זאת באמצעות מערכות ייעודיות. אלו למשל המאפיינים והיתרונות של ציוד כיבוי אש בבית פרטי:

א. מילוט במקרה של שריפה – המערכת מאפשרת מילוט יעיל יותר במקרה של שריפה. היא מספקת התרעה בזמן אמת ומודיעה על התלקחות אזורים מסוימים בבניין, בדירה, בחצר, בגינה, במרפסת, בגג או בתוך הבית. מילוט מהיר חיוני למניעת נזקי שאיפת עשן והוא קריטי בבתים עם פעוטות, תינוקות וילדים קטנים.

ב. צמצום נזקים משריפה – בחלק מהמערכות יש אמצעים שמסוגלים לספק פתרון ראשוני ומקומי לאש. פתרונות אלו מצמצמים את הנזקים מהשריפה ובטווח הארוך אפילו מצילים חיים. צמצום נזקים משריפה חשוב כמובן גם במרחב הציבורי ובעסקים, אך בבתים פרטיים ובדירות עם ילדים יש לו משמעות מיוחדת.

ג. טיפול בכל שלבי השריפה – בניגוד למערכות אחרות, רק מערכות גילוי אש ייעודיות עבור בית עם ילדים מסוגלות לטפל בכל שלבי השריפה. ראשית, הן מאתרות את השריפה מיד עם היווצרותה ולאחר מכן מטפלות בה בצורה ממוקדת. שנית, הן מאפשרות כאמור את המילוט היעיל בזמן השריפה ובחלק מהדגמים עוזרות לשחרר את העשן מתוך המבנה.

סוגי מערכות גילוי אש

מערכות גילוי אש פועלות הלכה למעשה על בסיס גילוי עשן. הן מיועדות לספק התרעה מוקדמת בדבר השריפה ונעזרות באמצעים שונים לשם כך. בראש ובראשונה, מדובר על מערכות אלקטרומגנטיות שבדרך כלל לא דורשות מעורבות ידנית. גלאי העשן שמזהים את השריפה מפוזרים בדירה ובמבנה, הם משולבים באמצעי התרעה שמיועדים להזהיר את הנוכחים ובמקרים מסוימים הם כוללים אביזרים ליצירת קשר עם כוחות ההצלה.

כל מערכת גילוי אש ועשן בנויה עם רכזת, גלאים, אמצעי התרעה וממשק למערכות הגנה אקטיביות. ההבדל היחיד הוא באביזרים שמרכיבים את החלקים השונים. כך לדוגמא ניתן לבחור בין רכזת אזורית וכתובתית, או להעדיף גלאי עשן אופטי, גלאי קרן, גלאי יניקה, גלאי חום וגלאי להבה.

מבחינת אמצעי התרעה, האפשרויות הן אמצעי שמע, אמצעים ויזואליים וחייגן אוטומטי לרשויות הכיבוי באזור. לבסוף, הממשק למערכות הגנה אקטיביות כולל מלבד מערכות הכיבוי גם חיבור למערכות חשמל, שחרור עשן ומערכות על/תת לחץ.

מערכות גילוי אש