בלוג קאונט


חיפוי קירות דמוי עץ

חיפוי קירוי חוץ דמוי עץ

לכל חומר גלם בעולם יש יתרונות ויש חסרונות. אז בואו נדבר על יתרונותיהם של שני חומרי הגלם הכי פופולאריים: עץ ואלומיניום ומה קורה כאשר משלבים את שניהם יחדיו. למעשה, חיפוי קירות חיצוניים ופנימיים הפכו להיות הבסיס לכל מבנה אדריכלי גם מבחינה פונקציונלית, שכן חיפויים מסוגים שונים יוצרים בידוד המאפשר לחסוך בעלויות החשמל וצריכת האנרגיה מה שמאפשר לנו לשמור על טמפרטורה אופטימלית בחלל. מצד שני, מדובר בפתרון עיצובי יוצא דופן המשדרג את המראה החיצוני של המבנה בכמה רמות .

 

אז מהם יתרונותיו של חומר הגלם עץ ?

  1. מגוון עצום – יש המון סוגים של עצים מה שמאפשר ליצור המון סוגים של מראות, מרקמים וצבעים בסגנונות עץ שונים.
  2. עמידות גבוהה – אם בוחרים בסוג העץ הנכון, נהנים מעמידות וחוזק יוצאים דופן.
  3. אקולוגי – חומר הגלם עץ תורם למאזן הסביבתי ומפחית את השימוש בחומרי בנייה מזיקים.
  4. עיצוב מושלם – העץ מעניק מראה חמים, ייחודי ויוצא דופן המשתלב בהרמוניות בכל מקום.

 

והחסרונות?

הבעיה עם העץ הוא שיש לתחזק אותו. מכיון ומדובר בחומר גלם 100% טבעי הוא דורש תחזוקה הכוללת בין השאר ליטוש, צביעה מחודשת ועוד מה שמצריך משאבים ואנרגיה. בנוסף, מדובר בחומר גלם יקר יחסית לכן כאשר אנו זקוקים לחיפויים בסדר גודל רחב, העלות יכולה להסתכם גם בעשרות אלפי שקלים. גם משקלו של העץ יכול להיחשב כחיסרון שכן התקנתו נחשבת מסורבלת יחסית.

 

 

וכעת לאלומיניום…

האלומיניום הינו חומר גלם חזק, עמיד ויציב מאוד, כך שברגע שבחרנו בחיפוי חוץ אלומיניום אנו נהנים מחיפוי שיחזיק לאורך שנים מעמד. יחד עם זאת, הוא נחשב לחומר גלם קל משקל וזול מבחינה תקציבית. החיסרון היחיד שלו הוא אולי בהיבט העיצובי ולכן כאשר אנו בוחרים להתקין חיפוי קירות דמוי עץ שעשוי מאלומיניום , אנו נהנים משני העולמות. חיפויים עמידים, דקורטיביים עם המראה החמים והאותנטי של במחיר אטרקטיבי של האלומיניום אותם קל ופשוט מאוד להתקין ולתחזק. האלומיניום נחשב גם לחומר גלם גמיש במיוחד כך שניתן ליצור חיפויים בשלל צורות, גדלים ומרקמים!