בלוג קאונט


ספסלים מעץ

כמה עובדות מעניינות על ספסלים מעץ

הם נמצאים כמעט בכל מקום – בבית, בחצר, בגני אירועים, ברחובות, ובמקומות נוספים. הם מגיעים בכל צורה ובכל צבע אפשרי, ואנו משתמשים בהם באופן קבוע – מדובר כמובן על ספסלים מעץ, שהם ככל הנראה המוצרים מעץ הנפוצים ביותר שיש כיום. על אף שהם נמצאים כמעט בכל מקום – מעניין שרבים מאתנו כמעט לא יודעים דבר על ספסלים הללו, ולא יודעים כיצד הם יכולים לשרת אותנו היטב.

 

אז מה כדאי לדעת על הספסלים הללו?

  • ממה מכינים אותם? – מובן שאם מדובר על ספסלים מעץ, אזי חומר הגלם שלהם הוא עץ, אבל צריך להבין על איזה עץ בדיוק מדובר. כיום, מפיצים את הספסלים הללו שעשויים מעצים מגוונים יחסית. זה יכול להיות עץ טיק, עץ אורן, עץ מייפל, ועוד עצים רבים אחרים שבהם משתמשים. מה שחשוב לזכור בהקשר הזה, הוא שלא כל עץ מתאים בהכרח ליצירה של ספסלי העץ. הספסלים הללו צריכים להיות עשויים מעצים שמצד אחד הם חזקים יחסית, אך גם ניתן לעבד אותם בקלות לצורה של ספסלים. אין המון עצים כאלה ולכן יש להקפיד על הנושא הזה.
  • הצבע של הספסל – כשאתם ניגשים לבחור ספסלים מעץ, יש להניח שאתם גם שמים לב לגוון של הספסלים הללו. כמובן שיש ספסלים שבכלל צבועים בצבעים שונים – למשל כשהם משמשים אותנו לחדר הילדים. אולם, יש ספסלים רבים מעץ שהם פשוט עם המראה הטבעי שלהם. עליכם לבחור האם אתם רוצים בספסלים בגוון בהיר או כהה, ויש גם לקחת בחשבון שאחרי חשיפה ארוכה לשמש, הגוון של הספסלים עלול להשתנות, וכדאי לדבר עם היצרן או המשווק על הנושא הזה.

 

ומה עם העמידות?

כשניגשים לבחור ספסלים מעץ , שימו לב גם לשאלת העמידות שלהם. הספסלים אמורים להיות עמידים נגד קרינת הUV של השמש, והעץ אמור להיות אף עמיד נגד חרקים אשר אוכלים את התאית שבתוך העץ (למשל טרמיטים) באמצעות שכבת הגנה. צריך לוודא כל כמה זמן כדאי למרוח שכבת הגנה חדשה על העץ ולצבוע אותו, כדי לשמור עליו תקין. כך בוחרים בעץ המושלם – ונהנים מכל רגע עם הספסלים!