בלוג קאונט


שולחנות אוכל

איזו צורה הכי עדיפה עבור שולחנות אוכל?

צריכים לבחור שולחנות אוכל חדשים לבית שלכם? מדובר כמובן על תהליך שיכול להיות מהנה במיוחד. זה כיף מאד להתחדש בריהוט חדש – וכשמדובר על שולחן האוכל, על אחת כמה וכמה. אל תשכחו ששולחן האוכל הוא אחד מהאלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר בתוך הבית, ולכן חשוב מאד שתבחרו בו לאחר ששקלתם היטב את כל הנתונים וכל הפרמטרים. אחת מהתכונות הבולטות ביותר לעין בכל מה שנוגע לשולחנות האוכל, היא כמובן הצורה שלהם. כיום ניתן למצוא בשולחנות אוכל בכמה וכמה צורות שונות – וכדאי לסקור אותן, ולהבין מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהצורות.

 

סקירת הצורות לשולחנות

  • צורה מלבנית – שולחנות אוכל מלבניים הם כנראה השולחנות הנפוצים ביותר בשוק הישראלי. פעמים רבות שהם פשוט מתאימים כמו כפפה ליד לאורח החיים הישראלי. קודם כל, השולחנות המלבניים מצטיינים בכך שהם יחסית גדולים. כמו כן, אלו השולחנות המושלמים לאירוח. הישראלים אוהבים לארח ולהתארח, ומבחינה זו השולחן המלבני הוא זה שללא כל צל של ספק נותן את המענה הרחב ביותר. אסור גם לשכוח שלרוב, השולחנות אשר יש להם יכולת הרחבה – הם שולחנות מלבניים, כי הצורה המלבנית ממילא מקלה על שמירת המראה היפה גם כשהשולחן נעשה ארוך או רחב יותר. כמובן שמעבר לכך שמדובר על צורה מלבנית, יש המון הבלים אפשריים בין השולחנות הללו כולל הגודל שלהם, חומר הגלם שמרכיב אותם, הגימור, וכיו"ב. ניתן למצוא כיום גם מעין שולחן במצב ביניים שיש לו צורה כללית מלבנית – אך פינות עגולות, לקבלת מראה קלאסי יותר.
  • צורה ריבועיתשולחנות אוכל שהם בצורת ריבוע הם נדירים יחסית בנוף הישראלי, אך הם בהחלט קיימים ואהודים על לא מעט אנשים. הצורה הריבועית כידוע משמעותה שכל הצלעות של השולחן שוות. לרוב אלו לא שולחנות ענק, אלא מטבעם הם קטנים יותר (אחרת כל מי שיושב בפינה של השולחן רחוק מאד מחברו). השולחנות הריבועיים מושלמים למשפחות קטנות יחסית ואנשים שלא נוטים לארח יותר מידי. אפשרות אחרת היא של אנשים שרוכשים למשל שני שולחנות ריבועיים – ומצרפים אותם אחד לשני כשהם מארחים.
  • צורה עגולה – כמובן שאפשר גם לבחור שולחנות אוכל שהם עגולים לחלוטין – בין אם מדובר על צורה של עיגול, או צורה אובאלית. הצורה העגולה מהווה יתרון ניכר למשפחות אשר יושבות באופן קבוע לארוחה משפחתית. אם למשל אתם תמיד אוכלים ארוחת ערב ביחד וגם נוהגים לאכול תמיד ביחד בשישי ושבת – הצורה העגולה היא מושלמת כי כל בני המשפחה יכולים לראות אחד את השני. עם זאת יש לזכור שבכל מה שנוגע לאירוח – השולחן העגול עלול להוות מגבלה.

 

אז באיזה צורה אפשר לבחור?

אין שום צורה אחת שהיא מושלמת. הכל תלוי באורח החיים שלכם, כמו גם צריך לזכור – בעיצוב שיש כבר בתוך הבית שלכם והשטח הנתון שיש עבור השולחן. לכן – עברו על כל צורה היטב ובחרו.