בלוג קאונט


דרכון פולני

איך מוציאים דרכון פולני בקלות

הוצאת דרכון פולני היא הליך שיכול לקחת זמן, גם אם אתם אכן זכאים לקבלו. מי זכאי לקבל דרכון פולני ואיך אפשר לקצר את התהליך כדי לקבל אזרחות פולנית כמה שיותר מהר? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מי זכאי להוציא דרכון פולני?24

מי שזכאי להוציא דרכון פולני הוא כל אדם שיכול להוכיח שנולד בפולין ו/או כל אדם שיכול להוכיח שהוא צאצא של אדם שנולד בפולין ושיש ברשותו אזרחות פולנית. לכאורה, הקריטריונים לקבלת הדרכון והאזרחות מאוד ברורים ופשוטים, אבל צריך להוציא מהכלל את מי שלא זכאי לקבל דרכון פולני – על פי החוק:

  • גברים אשר שירתו בצבא לא פולני לפני ה- 19/01/1951
  • אנשים אשר ויתרו מבחירה על האזרחות שלהם, אם בגלל הרצון לעלות לישראל בשנת 1951 או מכל סיבה אחרת.

אז אמנם, יש גם הגבלות ברורות מאוד על הזכאות לקבלת דרכון ולא כל מי שאביו, אימו, סבו או סבתו נולדו בפולין יכול לקבלו, אבל למרות ההגבלות האלה הרבה פעמים עורכי דין המתמחים בתחום יכולים למצוא את הפרצות.

אז איך מוציאים דרכון פולני בקלות?

כאמור, התהליך של הוצאת דרכון פולני הוא לא מאוד פשוט ואפילו קצת מורכב, וזאת בעיקר משום שהוא כולל לא מעט שלבים: בחינת שאלת הזכאות, בחינה יסודית יותר של השאלה לאור כל ההגבלות, השגת כל המסמכים הרלוונטיים, הגשת המסמכים לבדיקה והמתנה לקבלת תשובה. אם רוצים לזרז את התהליך, כדאי מאוד להיעזר העורך דין המתמחה בתחום של הוצאת דרכון פולני. זאת משום שכל עורך דין המתמחה בתחום זה מכיר אותו מלפני ולפנים, יודע בדיוק מה ואיך לכתוב בטפסים ויודע לפעמים גם לעקוף את ההגבלות בטענות שונות שהרבה פעמים מקבלים.

אז אם גם אתם רוצים לקבל דרכון פולני וליהנות מאזרחות פולנית שפותחת לכם שער לעולם הגדול, פנו אל עורך דין המתמחה בתחום ועשו את הצעד הראשון. עורך הדין כבר ינחה אתכם ויספק לכם את כל המידע הדרוש, כגון איזה מסמכים אתם צריכים להשיג וכמה זמן, לדעתו תצטרכו לחכות.

האם אי אפשר להוציא דרכון פולני באופן עצמאי?

אמנם, היום כל המידע על הוצאת דרכון ואזרחות פולניים קיים ברשת האינטרנט והדבר מאפשר לכם לעשות את כל התהליך לבד, אבל קחו בחשבון שאם תעשו את הדרך הזאת באופן עצמאי היא תהיה, כנראה, הרבה יותר ארוכה. כמו כן, כפי שכבר ציינו, על מנת להעלות את סיכויי קבלת הבקשה שלכם צריך לדעת בדיוק מה לכתוב ואיך לכתוב, ואם תעשו את זה לבד יכול להיות שבגלל שאתם לא מכירים את הנושא על בוריו – בקשתכם לא תתקבל.

לאור כל זאת, אם אתם רוצים להוציא דרכון פולני כמה שיותר בקלות – פנו אל עורך דין המתמחה בתחום, ואנחנו תקווה כי תשיגו את מבוקשכם וכי הכול יבוא על מקומו בשלום. בהצלחה!

23