בלוג קאונט


אורבן אווטפיטרס – מגיעה לישראל?

Urban_Outfitters

אורבן נחשבת לאחד המותגים החזקים ברחבי ארה״ב ואירופה גם יחד. מדובר באופנה עכשווית, צעירה, צבעונית וכייפית.  למעשה מדובר ב׳מותג שאוסף מותגים׳ של חברות דגל רבות כמו נייקי, אדידס, בי די ג׳י, ליוויס, ניו בלאנס ועוד רבים וטובים. כשנכנסים לחנות בחו״ל במקומות כמו מיאמי, ניו יורק או לונדון, מדובר בחוויית קנייה מושלמת המספקת לצרכן האמריקאי או הבריטי את כל מה שהוא זקוק לו בחנות אחת. ג׳ינסים, שמלות, נעליים וכפכפים, בגדי ים, הלבשה תחתונה, ספרים, נרות, ליין קוסמטיקה מפנק הכולל לקים, מוצרי טיפוח, מברשת ייחודית לשיער, בגדי ים, בגדים לגברים ולנשים כאחד, אביזרים משלימים כמו כובעים, חגורות, תכשיטים ועוד.

 

השאלה היא האם המגעים בין ישראל למותג אורבן אווטפיטרס, יביאו את אותה חוויית קנייה המדהימה הזו שקיימת באורבן כבר שנים רבות ברחבי העולם, גם לכאן, או שכרגיל ישראל תסתפק בדוגמית מינימליסטית כמו בשאר מותגים בינלאומיים שהובאו לכאן בעבר, ולצערנו הרב, בחלק מהמקרים נכשלו. בנוסף, שאלת השאלות היא המחירים. הרי גם ככה מדובר בחנות לא זולה. המותג אורבן בוחר את הטופ של הטופ של כל מותג ואוסף אותו לחנות אפנתית אחת גדולה שלרוב תיבנה מכמה קומות מרשימות וגדולות, אשר גורמות לצרכן שנכנס לעתים אפילו ׳ללכת שם לאיבוד׳. אם עד לא מזמן אורבן הייתה שמורה רק לתיירים שנוסעים לחו״ל מישראל או לאלה שמזמינים ביוקר ברשת האינטרנט, בקרוב אורבן מגיעה לישראל, לפחות זו הבשורה. שאלה נוספת שיש לשאול כאן היא שאלת המחיר שכן, בישראל לרוב כל מוצר נחשב ליקר יותר,  במיוחד כאשר הוא מיובא מחו״ל ואורבן מלכתחילה מציעה את מוצרי האופנה במחירים מעל לממוצע בארה״ב וגם באירופה.

 

למותג יש יותר מ-180 חנויות ברחבי העולם. אלו שמביאים את המותג לארץ הם לא אחרים מהבעלים של קבוצת סקאל המחזיקים במותגים טופ שופ וטופ מן בישראל ועוד מותגים אחרים. אמנם עדיין לא נחתם חוזה רשמי אך מדובר על פתיחה של חמישה סניפים ברחבי הארץ. בכדי שהמותג יצליח בארץ הקודש כמו או לפחות כחלק ממה שהוא מצליח בחו״ל, סקאל חייבת להעתיק גם את חווית הקנייה המשלבת אינספור של ספרים, רהיטים, מוצרי טיפול, תקליטים ועוד. כל אחד יכול למצוא שם משהו וזה הרעיון המרכזי של אורבן.