בלוג קאונט


מציאות מדומה

איך מציאות מדומה יכולה להשתלב בחיים שלנו?

המציאות גדולה מכל סרט וכל תסריט. פעמים רבות מציאות החיים שלנו יכולה להפתיע אותנו, כאשר אירוע רודף אירוע וקשה לעמוד בקצב של כל השינויים שמתרחשים. מציאות מדומה או אמצעים של מציאות חלופית יכולים לאפשר לנו לקחת פסק זמן ולאפשר לנו לשים דגש או להסתכל בזכוכית מגדלת על פרטים שונים וחשובים שאחרת לא היינו שמים לב אליהם. האמצעים של המציאות המדומה יכולים להשתלב במגוון דרכים בחיים שלנו כולל במוסדות לימוד שונים של ילדים ומבוגרים, מקומות עבודה, מערכת הרפואה הציבורית ועוד… .

מציאות מדומה ושיפור חוויית הלמידה במוסדות להשכלה גבוה

מציאות מדומה יכולה לשפר מאוד את חוויית הלמידה במוסדות שונים להשכלה גבוה. באמצעות עזרים מיוחדים כמו המשקפיים החכמות של גוגל, לומדות מיוחדות ואמצעים שונים של מציאות מדומה אנחנו יכולים ליהנות יותר מחוויית הלימודים שלנו. חוויית הלימודים שלנו יכולה להיות הרבה מעניינת כאשר משלבים בין המציאות הווירטואלית ובין המציאות היומיומית שלנו. מתן דגש להיבטים שונים בחומרי הלימוד באמצעות עזרים טכנולוגיים יכולה לאפשר לנו להפנים הרבה יותר טוב את החומר שאנחנו לומדים כולל חומרים בעלי מורכבות שונה.

מציאות מדומה – איך היא יכולה לתרום למקצוע הרפואה?

עזרים ייחודים של מציאות מדומה יכולה לתרום מאוד גם למקצוע הרפואה. מקצוע הרפואה הוא מקצוע מאתגר מאוד והסטודנטים לרפואה חייבים להכיר את כל החלקים השונים בגוף האדם. גוף האדם הוא בעל מורכבות אדירה ובשביל לזכור בעל פה את כל החלקים שלו צריך להשקיע הרבה מאוד זמן בלמידה חכמה שלו. באמצעות לומדות או עזרים ייחודים של מציאות רבודה תלמידי רפואה יכולים להכיר בקלות רב יותר את גוף האדם כך שהלימודים יהיו עבורה הרבה יותר פשוטים.

בשנים האחרונות ניתן לזהות מגמה שגם בחדרי ניתוח או בבדיקות רפואיות שונות עושים שימוש נרחב וייחודי באמצעים של מציאות רבודה על מנת להקל את העבודה של הצוות המטפל ואת תהליך ההחלמה של המטופל. אמצעים אלו מתקדמים מאוד והם צפויים להפוך ולהיות חלק הרבה יותר מרכזי ברפואה בעתיד הקרוב.

מציאות מדומה