בלוג קאונט


הדרכה כיבוי אש באמצעות תכנה

הדרכה כיבוי אש באמצעות תכנה

הדרכת כיבוי אש באמצעות לומדה היא שיטה נהדרת ללמוד. בסופו של דבר הדרכה כיבוי אש חייבת לעבור לעובדים רבים ולאו דווקא כאלו שעובדים בכיבוי אש למחייתם, והלומדה עוזרת להפנים את החומר בצורה טובה ועמוקה יותר. מדוע זה כך? הנה כמה סיבות טובות.

לעשות שינויים בצורה נוחה יותר

הדרכה כיבוי אשר באמצעות תכנה או לומדה כלשהי יכולה להיות הרבה יותר נוחה בגלל סיבות רבות. היא מודרנית יותר, מעניינת יותר, יצירתית יותר והרשימה עדו ארוכה ונרחיב עלי בהמשך. אחד היתרונות החשובים ביותר שאיתו נפתח את המאמר הוא העדכון של התוכנה. נושא כיבוי האש הוא אחד הנושאים שמתעדכנים יותר מכול נושא אחר וכך למעשה חייבים ליצור תכנית לימוד שתהיה גמישה. תכנית הלימוד יכולה להיות גמישה מאוד אך היא לא תהיה נוחה בלי שימוש בתכנה ייעודית שהופכת את עדכון הנהלים להרבה יותר פשוטה, מהירה וכללית לכל המדריכים.

מדוע הדרכה כזו יעילה יותר?

  • כדי להעביר חומר לימוד כשלהו יש צורך שהוא יהיה מעניין. אם החומר לא מעניין יש צורך להפוך אותו למעניין ככל הניתן, וזה בדיוק מה שהתוכנה עשוה. הדרכה כיבוי אש באמצעות תכנה הופכת את חוויית הלמידה להרבה יותר נוחה, וכל מה שנשאר לעשות הוא למצוא מדריך מספיק יצירתי ואטרקטיבי שישלים את המשימה.
  • בין אם החומר נלמד עם התוכנה בלבד או גם עם מדריך, הלמידה תוכל להמחיש טוב יותר את ההיגיון מאחורי הנהלים ולדמות מצבי אמת אפילו באנימציות שונות.

מי משתמש בהדרכה כיבוי אש באמצעות תכנה?

כל מפעל, עסקים גדולים או מוסד ציבורי, חייב להתכונן למצב של שריפה. השריפה יכולה להרוס רכוש רב וכמובן לפגוע בחיי אדם ובכל מפעל גדול יש חובה לפי החוק להציב צוות כוננות שיידע מה צריך לעשות. כדי להעביר את הידע לעובדים חדשים או לחדש את הידע של העובדים שכבר עברו את ההדרכה הראשונית, לומדה ייעודית יכולה להפוך את המשימה לפשוטה יותר. כמובן שגם לוחמי האש חייבים לעבור את עדכונים הללו וגם להם התכנה יכולה להיות האלמנט שיהפוך את הלמידה למעניינת יותר.

הדרכה כיבוי אש באמצעות תכנה