בלוג קאונט


העונה שעברה על מכבי חיפה

בקיץ שעבר ראינו כולנו את יעקב שחר, מחתים את אלכסנדר סטנוייביץ׳ הסרבי במכבי חיפה בתור מאמן ראשי ואמרנו לעצמנו שהנה, מכבי חיפה עשתה צעד קדימה ובדומה ליריבה שלה מכבי תל אביב, החתימה מאמן זר אשר יביא עימו מקצוענות אירופאית ויתרום מהניסיון שלו להצעיד את הקבוצה קדימה ואת הכדורגל הישראלי.

כולם במכבי חיפה חשבו כי המודל אשר אותו מנהיג מיץ׳ גולדהאר בעזרתו של ג׳ורדי קרוייף בתל אביב ישגשג גם בחיפה, ואכן סטנוייביץ׳ הביא עימו צוות אימון זר אשר יעזור לו במלאכה. ראינו סטנדרטים אירופאים באימונים, ראינו החתמות נוצצות כגון השוער הבינלאומי ולדימיר סטויקיץ׳, מיצ׳ל הספרדי ואפילו ראינו את יוסי בניון לקבוצה ממנה יצא לאירופה.יחד עם חן עזרא, טאלב טוואטחה, עידן ורד ,רובן ראיוס ואחרים היו צריכים להצעיד את מכבי חיפה חזרה לקדמת הבמה.

 

חלומות לחוד מציאות לחוד

אחרי שלושה חודשים מתחילת העונה מצאה את עצמה מכבי חיפה שוב באותה סיטואציה המוכרת לה מעונות קודמות והקבוצה נפרדה מהמאמן הסרבי שלה ומצאה את עצמה מחוץ לתקציב האליפות שוב בשלב מוקדם מאוד של העונה.

איך ייתכן שעם תקציב של 70 מיליון ש״ח, זרים נוצצים, ישראלים מובילים, ויש שיאמרו עם אחד הסגלים החזקים ביותר בליגה העונה לא מצליחה מכבי חיפה להתמודד על תואר האליפות?

הסיבה הראשונה נעוצה בעובדה בשנים האחרונות אף שחקן לא עלה מקבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת פרט לטאלב טוואטחה, למכבי חיפה מספר שחקנים צעירים מוכשרים שעדיף היה שיהיו בסגל על פני שכירי חרב שלא גדלו בחיפה כמו שובל גוזלן, מוחמד גדיר, עדי קונסטנטינוס וג׳אבר עטאא.

כולם שחקני בית של מכבי חיפה שיכלו לתרום לקבוצה לו הייתה נותנת להם את הצ׳אנס המתאים.

בעיה נוספת היא חוליית ההגנה, אדין צוצאליץ׳ אשר עזב באמצע העונה, דקל קינן ואייל משומר לא מתאימים לקצבים והשאירו לו פעם את ולדימיר סטויקיץ׳ חשוב אל מול התקפות היריב, צמד בלמים יציב הוא הכרחי לקראת העונה הבאה. דבר נוסף היא התלות ביוסי בניון, לא ייתכן שקבוצה תהיה תלוייה כל כך בשחקן אשר מעבר לשיא שלו ומרבה להיפצע, עונה הבאה חייב בניון למלא תפקיד משני בסגל הירוקים. לאחרונה הודיע יעקב שחר שהוא ממנה את רוני לוי לתפקיד מאמן מכבי חיפה.

לוי, אשר זכה עם חיפה בשלוש אליפויות ברציפות צריך לעבוד קשה ולהתחיל לתכנן כבר מעכשיו את קדם העונה של הירוקים בקפידה, להתחזק בעמדות הנכונות וליצור תלכיד שיחזיר את מכבי חיפה להתמודד על האליפות.