בלוג קאונט


כל מה שצריך וכדאי לדעת על השתלת שיניים לפני שמת

אם יש לכם בעיה בחניכיים ובשיניים, אפשר שאתם שוקלים בימים אלו ממש לפנות לפתרון של השתלת שיניים. מדובר על פתרון מתקדם במיוחד, שבמהלכו מחדירים שתלים דנטליים לתוך הפה, ואלו בעצם מאפשרים לבנות עליהם כתרים לאורך זמן, באחוזי קליטה טובים מאד לאורך זמן. מדובר על הליך שעולה לא מעט, וגם יכול להימשך זמן מה – ולכן חשוב מאד שתבינו מה ההשלכות של התהליך, למי הוא מתאים, האם ישנם סיכונים, ועוד פרטים חשובים מאד.

 

הפרטים שחובה לדעת

  • כמה זמן זה לוקח? – יש קומות שטוענים כי השתלת שיניים טובה צריכה להימשך כמה שבועות, בעוד שמקומות אחרים יטענו שאין שום סיבה שכל תהליך ההשתלה לא יתבצע ביום אחד? אז מי צודק? התשובה היא שכולם ואף אחד. משך זמן ההשתלה תלוי מאד במצבו של המטופל. ישנם מטופלים שמצב הפה והלסת שלהם אכן יאפשר השתלה ביום אחד בשיטה שנקראת העמסה מיידית, ובכך אפשר לחסוך זמן. יש עם זאת מטופלים שהליך זה עלול לא להצליח אצלם, ואם רופא השיניים מבין שיש לך סבירות גבוהה למדי, הוא ימליץ על הטיפול השמרני יותר, של השתלה בשלבים לאורך כמה שבועות.
  • כמה שתלים שמים? – זה תלוי כמובן גם בכמות השיניים שאתם תרצו לשחזר, ובמכות השיניים החסרות. כיום, אם מדובר על השלמת מערכת שיניים שלמה, משתמשים טכניקות השתלת שיניים ונקראת 4/6 All on. בשיטה זו, משתמשים בארבעה או בשישה שתלים בלבד על הבסיס של הלסת – ועליהן מתקינים את הגשר עם הכתרים שישלימו את השיניים. השיטה הזו נחשבת לטובה כי היא חוסכת בשתלים, אך עדיין בטוחה למדי.
  • גורמי סיכון – שימו לב שלא כל אדם יכול בהכרח לעבור השתלת שיניים עם אחוזי הצלחה גבוהים, ויש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. אנשים עם סכרת הם קבוצת סיכון, וצריכים להתייעץ עם רופא המשפחה ורופא השיניים לפני תחילת התהליך. אנשים שהם מעשנים כבדים שמתקשים להיגמל – ראוי שתדעו שהסיגריות מקשות מאד על תהליך ההשתלה, וכדאי להיגמל עוד לפני תחילת הטיפול. גם אנשים עם מחלות לב הם בקבוצת סיכון, ונשים בהריון עדיף שידחו את ההשתלה לאחר תום ההיריון.
  • בין כתר זמני לכתר קבוע – כמעט בכל השתלה של שיניים, תהיה קודם כל התקנה של כתר זמני, ורק לאחר כמה שבועות התקנה של כתר קבוע. התפקיד של הכתר הזמני הוא לאפשר לחניכיים להסתגל למצב החדש, ולאפשר לאדם גם לחזור שלגרת חייו עם תחליף לשן. עם זאת, את הכתר הזמני מחליפים אחרי כמה שבועות בכתר קבוע ואיכותי יותר, שאמור להישאר שנים קדימה.

 

ומה עם העלויות של הטיפול?

כאמור, העלויות של השתלות שיניים אינן נמוכות, ועבור שתלים טובים צריך לשלם כמה אלפי שקלים עבור התהליך. עם זאת, מדובר על טיפול שבכוחו לשחזר מערכת שיניים שלמה, ומכאן מחירו.