בלוג קאונט


סיור סליחות בירושלים- הקשר בין הלב לנשמה

את סיורי הסליחות בירושלים מחלקים בכל שנה לאזורים שונים, בכדי למנוע עומס באזורים מסוימים בהם מתפללים בתקופה שלפני ראש השנה ויום כיפור. חלק מהסיורים מתקיימים באזור שכונת נחלאות העתיקה בסמוך לשוק מחנה יהודה וחלקם ברובע היהודי. רוב הסיורים משלבים ביקור מעמיק בכותל המערבי הסוגר או מתחיל את הסיור ומעניק לו מימד ייחודי אחר.

 

סיור סליחות בירושלים לא דומה לאף סיור אחר שעשיתם בעבר, גם אם מדובר בסיורים או טיולים בעיר עצמה במסגרות חברתיות או לימודיות שונות. הסיור מאפשר לנו להתחבר למסורת היהודית העתיקה בצורה עמוקה אל תוך הלילה. כמות האנשים בעיר באותה התקופה בלתי תיאמן וזה מה שיוצר את העוצמתיות, הקרבה והאחדות של העם היהודי והמסורת שלנו לכל כך מיוחדים.

 

הסיורים כולם מתקיימים בחודש אלול בשיא הקיץ ובהם כולנו יוצאים לבקש רחמים בסמטאות של העיר הקדושה לכולנו, טרם מגיעים ימי הדין. רוב הסיורים עולים סכום סמלי של בין 80-150 שקלים, והם עורכים כמה שעות לפחות. בסיור מסבירים בדרך כלל על המקור של אמירת הסליחות היהודית, מאיפה זה התחיל ולמה, דנים במסורת ובמנהגים השונים הקשורים לחגי תשרי. הסיור לרוב כולל ביקור בבתי כנסת ייחודיים יהודיים ומאפשר לכולנו להתחבר לנשמה ולעומק הדברים.

 

סיור סליחות בירושלים הינו סוג של תהליך מעגלי שאנו עוברים ומאפשר לנו להתחבר לעולם הפנימי שלנו. המטרה של הסיור הינה בראש ובראשונה לקיים תהליך עמוק, מהותי ומשמעותי של סליחה בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין החברים ובני המשפחה שלנו. רמות הקושי בין הסיורים השונים הנערכים בעיר משתנים בהתאמה לקהל היעד ולקבוצה וגם זמני הסיורים משתנים בהתאם לכך. חשוב מאוד להירשם זמן מה מראש, שכן העומס על העיר בתקופה זו גדול מאוד.

סיורי הסליחות בירושלים מתאים לכל אחד שרוצה לחוות את העיר בצורה קצת שונה וייחודית, לקראת יום כיפור וראש השנה. ניתן להפיק מהחוויה הזו המון דברים חיוביים וטובים ובעיקר להתנתק קצת מהעולם המודרני אליו אנו נשאבים ולהתחבר קצת אל האני הפנימי, אל הדת ואל המהות הנמצאת בכל אחד ואחת מאיתנו.