בלוג קאונט


ג'וקים

על הדברת ג'וקים ועל מניעתם

אף אחד לא אוהב להיכנס למיטה או למקלחת שלו ולגלות שם תיקן מעופף. המראה של התיקנים דוחה רבים מאתנו. זו לא רק הרתיעה הראשונית מהמראה שלהם – אלא גם העובדה שהם אכן יכולים להעביר מחלות ולכרסם את המזון שלנו, ולכן יש להיפטר מהם במהירות. כמובן שבמידת הצורך, יש להזמין את המומחים של הדברת ג'וקים, שיבצעו את עבודתם  במהירות וידאגו לכך שהבית שלכם יהיה נקי מג'וקים. אולם, איך אתם בעצמכם יכולים אף לדאוג לנושא ולדואג לכך שהג'וקים לא יחזרו?

 

כמה טיפים לשמירה על הבית

  • ניקיון – מה גורם לכך שאתם צריכים להזמין כל שנה מחדש מומחים של הדברת ג'וקים? בעיקר הלכלוך בבית שלכם. יש לזכור שהג'וקים הם השורדים האולטימטיביים והמומחיות שלהם היא בחיפוש אחרי מזון. זה אומר שאם הם חוזרים לבית שלכם, כנראה שהוא עמוס בפירורים. הקפידו על ניקיון ושטיפה של הרצפה (רצוי עם חומר שגם דוחה חרקים). הקפידו במקביל על ניקיון קבוע בתוך ארונות המטבח שלכם ועל המדפים. שימו את הסוכר ודומיו בתוך קופסאות אטומות היטב – והג'וקים יפסיקו לבוא.
  • בורות ביוב ומים – מה שעוד עשוי למשוך את הג'וקים, אלו בורות ביוב פתוחים בסביבת הבית שלכם, וכן מאגרים של מים עומדים. לכן אגב, מי שמזמינים לעתים קרובות את השירות של הדברת ג'וקים הם אנשים שגרים בבית פרטי – כי אצלם יש יותר מוקדים בעיתיים כאלו. הקפידו שכל צנרת הביוב שלכם תהיה אטומה לחלוטין והזמינו מומחה שיטפל בה במידת הצורך. דאגו גם שלא יהיו שאריות של מים עומדים – כמו למשל טפטוף מצינור השקיה.
  • מה נכנס לבית? – לפעמים צריך להזמין הדברת ג'וקים פשוט כי הכנסתם גורם בעייתי לבית שלכם. מה למשל? זה יכול להיות קרטונים שמגיעים מהמשלוח במכולת – שלעתים יש בהם עוד שאריות מזון וזוהמה אשר מושכים את הג'וקים פנימה. לכן התנהלו בזהירות בנושא.

 

ואם בכל זאת הג'וקים חוזרים?

כמובן שאם הג'וקים לא נעלמים – יש בכל מקרה להזמין מדביר מקצועי אשר יטפל בהם אחת ולתמיד. רצוי מאד להתייעץ עם המדביר, שיסביר לכם באילו צעדים עליכם לנקוט נגד הג'וקים.