בלוג קאונט


הובלה לנכים

שירותי הובלה לנכים

נגישות והתחשבות באוכלוסיית הנכים הם לא רק צו מוסרי, כיום מדובר בחוק לכל דבר ועניין

אוכלוסיית הנכים היא אוכלוסייה ייחודית הן מבחינת צרכים ייחודיים והן מבחינת המשמעות המוסרית והאנושית של התחשבות ושל סיוע מצד הציבור הכללי. במשך שנים, אנחנו כשלנו בתפקידנו כחברה מוסרית בכל מה שנוגע ליחס שלנו כלפי נכים ומוגבלים – שכן לא הייתה הקפדה על נגישות ועל נוחות ועל יכולת השימוש של נכים בשירותים שונים, החל משירותים בסיסיים של משרדים ממשלתיים, בנקים וכדומה – ועד שירותים נקודתיים יותר כמו שירותי הובלות או הסעות. ככל שהתרחקנו מאזור המרכז, הדבר אף נהיה קשה יותר ויותר – ושירותי הובלות בצפון, לדוגמה, היה קשה מאוד למצוא בסטנדרטים ראויים עבור אוכלוסיית הנכים. משום כך, ישנם כיום חוקים של ממש המפרטים בצורה מדויקת את חובת ההנגשה של שירותים שונים ומוסדות שונים עבור האוכלוסייה הנכה, ואחד השירותים, שבו נתמקד במאמר זה הוא שירות הובלה לנכים – כלומר הסעות מיוחדות ומונגשות.

כמה עקרונות חשובים ביותר בביצוע נכון של שירותי הובלות עבור אוכלוסיית הנכים

  • מה זה בדיוק אומר? כאשר אנחנו מדברים על שירותי הובלה לנכים, הכוונה היא לא לשירותי הובלות בצפון כמו הובלות של דירה או משרד, אלא לשירותי הסעות ייחודיים שמתאימים לצרכי ההובלה של אוכלוסיית הנכים. הסיבה לצורך הייחודי היא כמובן בראש ובראשונה הצרכים הפיזיים – נכה לא יכול לעלות לאוטובוס או למיניבוס בהליכה פשוטה כמו אדם שאינו נכה, אלא צריך מעלון מיוחד שיסייע לו לעלות לשירותי ההסעות. מעבר לכך, ישנו גם צורך במקום, שכן נכה עם כיסא גלגלים תופס יותר מקום מנוסע רגיל בשירות הסעות, ולכן חשוב להתאים את רכב ההסעות בצורה מיוחדת לצרכי נכים, כולל כל מה שקשור לרתימה באמצעות חגורת בטיחות מיוחדת.
  • שירותים מיוחדים מול הנגשה כללית – חשוב להבדיל בין שירותי הובלות בצפון המתמחים באופן ספציפי באוכלוסיית הנכים, לבין שירותים כלליים אותם יש צורך להנגיש עבור נכים. שירות מיוחד הוא כמובן שירות שצריך לספק הובלות לנכים בצורה נוחה ככל הניתן, עם התאמה מיוחדת לצרכים של כיסאות גלגלים ושל שירותי הסעות מיוחדים וזהירים, כולל מעלונים ספציפיים שמקלים את תהליך העלייה לרכב. מנגד, ישנו גם צורך להנגיש שירותים כלליים יותר, כמו אוטובוסים – עבור אוכלוסיית הנכים. ואכן, כיום אנחנו עדים לכך שבכל אוטובוס ישנה רמפה נפתחת המיועדת לעלייה של נכים, ואזור באחורי האוטובוס המיועד לרתימה של נכה עם כיסא גלגלים בעת הצורך.

הסעות והובלות עבור נכים צריכים להיות מקצועיים ומתאימים ברמה הגבוהה ביותר, ואתם צריכים שירות שמתמחה בכך

שירותי הובלה לנכים הם שירותים חשובים במיוחד מבחינה מוסרית ומבחינה פרקטית בעולם שבו אנחנו חיים. מדובר בחלק משמעותי מאוד מהתיקון שאנחנו עוברים בכל הנוגע לנגישות וליחס לאוכלוסייה הנכה ככלל – וכשאתם מחפשים שירותי הובלות בצפון עבור נכים, חפשו שירות המתמחה בתחום ומבטיח לכם את הטוב ביותר והבטוח ביותר, בסביבה הנוחה ביותר עבור כל צורך.

https://www.youtube.com/watch?v=8jy9ma5U-fo