בלוג קאונט


שמות בעלי מקצוע

בעלי המקצוע שמלווים אותנו בחיי היום – יום מבינים במלאכתם ועושים את מיטב יכולותיהם על מנת לשווק את עצמם ולבנות שם טוב לעצמם, למקצוע ולסביבה בה הם נותנים את שירותיהם. גם באינטרנט זה כך כאשר חברות שונות המספקות שירותי בניית אתרים / אפליקציות וכדו', משווקות ומפרסמות את עצמן בעיקר על ידי שנות הניסיון שלהן, לקוחותיהן וכמות העובדים המקצועיים שעובדים בחברה. כמובן שהדבר תקף גם לגבי אנשים פרטיים המפרסמים ומשווקים את עצמם גם על גבי הרשת וגם כלפי חוץ בפרסומות בעיתונים, מקומונים פלייארים ועוד.

לכל בעל מקצוע המשווק את עצמו בדרך כלל יש שם שיווקי המשמש לפרסום במקומות שבהם הוא מחליט לפרסם והשם הזה נקרא בעצם מותג. נוכל לקחת לדוגמה את תנובה, אסם, בזק ועוד ששמם קשור בעקיפין אל התחום בו הם מתעסקים. המיתוג של בעל המקצוע הוא חשוב על מנת לחשוף אותו לקהל לקוחות רחב יותר. אם השם קליט יותר, כך גם יוכלו לזכור לפנות אליו במידת הצורך.

הבאנו לכם כמה טיפים שיוכלו לסייע להחליט עבורכם איזה שם ייצוגי מתאים עבור העסק שלכם:

  1. שם רלוונטי לעסק:

אפשר שיהיה קשור ישירות לשם בעל העסק (בעיקר אם בעל העסק בפרונט) וניתן גם שיהיה קשור לתחום/למוצר/לשירות.

2. שם קליט וזכיר לעסק:

עדיף לבחור בשם שיזכרו מיד לאחר שישמעו אותו או יקראו. שם מורכב/קשה/לועזי/ארוך/מוזר – יהיה קשה לזכירה בפני השומעים.

טיפ קטן ושימושי: אם המורה שלך תמיד התבלבל בשם משפחתך – לא כדאי לעסק להקרא כך…

  1. שם בולט ומבדל את העסק:

אם סיכמנו לפני רגע שצריך שם קליט וקל לזכירה, הרי שעכשיו נחזור ונאמר שעליו להיות גם שונה ואחר. אם לעוד חמישה קוראים באותו שם עסק כשלך, באותו התחום  -אל תתפלא אם חלק מלקוחותיך מגיעים פשוט למתחרים. שם המשתמש באופן ישיר בתחום עיסוקך או מומחיותך – בדרך כלל לא מציע בידול.
ראשי תיבות יכולים להיות פתרון לא רע, וכך גם תרגום, מילים נרדפות, משחקי מילים על ביטויים שגורים וכדו'.

  1. חשוב וכדאי –

טיפ קטן אך לא קריטי, בוודאי לא לכל עסק קטן: עדיף לבחור בשם עסק המתפקד גם באנגלית.