בלוג קאונט


לה פמיליה – שיגעון של אוהדים

לה פמיליה

ארגון לה פמיליה הוא ארגון האוהדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, אשר יושב במשחקי הקבוצה באצטדיון טדי ביציע המזרחי.

אנשי לה פמיליה נחשבים קיצוניים בדעותיהם וחלקם אפילו נוטים לגזענות ואינם מעוניינים לראות שחקן מוסלמי משחק בקבוצתם.

לפני מספר שנים האוליגרך הרוסי ארקדי גאידמק אשר היה הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים באותה תקופה לפני שזו נמכרה לאלי טביב, החליט לחזק את הקבוצה ובעזרת קשריו ברוסיה הנחית בבית"ר ירושלים את השחקנים הצ'צ'נים ממוצא מוסלמי, זאור סדאייב וג'יבריל קדאייב.

שני השחקנים הצ'צ'נים אשר ההובאו מקבוצת טרק גרוזני שמשחקת בליגה הראשונה ברוסיה לא התקבלו יפה בלשון המעטה על ידי אוהדי לה פמיליה אשר דאגו עוד ביום החתמתם של השניים לשלוח הודעות נוקבות למאמן הקבוצה דאז אלי  כהן ולהבהיר לו שאסור לו לשתף את שני השחקנים החדשים.

המנכ"ל דאז, איציק קורנפיין קיבל גם הוא איומים בנוגע לשיתוף השניים ואף איומים על חייו בנוגע להחתמתם של השניים.

השחקנים הצ'צ'נים שדאגו לחייהם לאור האיומים הסתובבו ברחבי הבירה עם מאבטחים פרטיים ואף אמרו מספר פעמים כי אם הם אינם רצויים בקבוצה, והאוהדים של הקבוצה שלהם לא מכבדים אותם ואת הדת שלהם אז אין להם מה לחפש בירושלים.

לאחרונה יצאה בית"ר ירושלים למשחק בבלגיה מול שרלרואה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, בית"ר הגיעה למשחק לאחר שבע שנים בהם נעדרה מהמסגרות האירופאיות ובקבוצה היה רעב גדול להצליח.

כמות גדולה של אוהדים יצאו עם הקבוצה לבלגיה, חלקם משתייכים לארגון לה פמיליה.

במהלך המשחק זרקו אוהדים קיצוניים אשר משתייכים לאותה קבוצת אוהדים חזיזים ורימוני עשן לתוך כר הדשא, דבר אשר גרם לשופט להפסיק את המשחק למספר דקות, אשר במהלכם ניסה בעלי הקבוצה, אלי טביב, לדבר עם נציגי הקהל שיפסיקו את המופע המביש אך ללא כל הצלחה.

אחד מהחפצים שנזרקו לתוך האצטדיון פגע בשוער שרלרואה ועל שני המעשים הללו של האוהדים עלולה בית"ר ירושלים לספוג עונש כבד אשר עלול אף להרחיקה מן המסגרות האירופיות והיא אף עלולה לספוג קנס כספי כבד.

בעקבות האירועים שארגנו בבלגיה אנשי לה פמיליה בסיוע של מספר ארגונים יהודיים קצוניים הודי הבעלים אלי טביב כי יעזוב את הקבוצה.