בלוג קאונט


פלטת עץ לשולחן מחיר

חובבי עץ רבים פזורים להם ברחבי הארץ. שלא לדבר על אמנים, מעצבים ונגרים שמחוברים לחומר העץ מהנשמה. מדובר בחומר סופר גמיש, ייחודי נוח ופשוט לעבודה. יש כל כך הרבה סוגים של עצים המגיעים במגוון רחב של טקסטורות, צבעים, רמות גימור וכל עץ מתאים למגוון של שימושים. מחסני עץ ונגריות מוכרים לשוק פלטת עץ לשולחן במגוון של מחירים. פלטת עץ היא למעשה סוג של לוח המגיע בגדלים שונים אותו מניחים על 4 רגלי העץ. לכל שולחן יש שימוש אחר ולכן את פלטת העץ, יש לבחור בהתאם לשימוש לו אנו זקוקים. עץ המיועד לאירוח במרפסת לדוגמא חייב להיות עץ חזק, שמתאים לתנאים חיצוניים של קור וחום, עץ שיישמר כמה שיותר ונוכל גם לתחזק אותו. פלטה אותה נניח על שולחן עבודה לדוגמא, חייב להיות גם היא חזקה ונוחה מאוד לעבודה ממושכת. השאלה היא מה מרכיב את המחיר הסופי של הפלטה ועל כך נענה בהמשך.

 

  • גודל -ככל שפלטת העץ תהייה גדולה ומסיבית יותר, כך המחיר שלה יעלה בהתאם. עובי גם הוא פקטור במחיר. לכן חשוב להתאים את הגודל לפונקציה ולשימוש שנעשה בפלטה, בכדי מצד אחד לא לשלם סתם כסף מיותר ומצד שני להנות מהגודל העונה על הצרכים שלנו בצורה מושלמת.
  • סוג העץ – כמו כל חומר גלם שקיים בטבע, יש טובים יותר, איכותיים יותר ויש כאלה פחות. עצים מיובאים לרוב יעלו יותר בשל עלויות המכס והמע״מ, לעומת עצים שגדלים ממש כאן בישראל, להם מחיר אטרקטיבי. עץ האורן לדוגמא נחשב לעץ זול יחסית ביחס לעץ דובדבן או עץ איפאה שייחשבו לרוב לפלטות עץ יקרות יותר.
  • רמת גימור -ככל שרמת הגימור תהיה גבוהה יותר, העץ יעבור את כל תהליכי השיוף, האיטום והצבע המתאימים כך המחיר של הפלטה יעלה בהתאמה.

 

חשוב להבין, שעץ הוא חומר ייחודי איתו חשוב לדעת כיצד לעבוד. תוכלו לגשת למחסן העצים הקרוב לביתכם, להתייעץ שם עם מומחים שנושמים, חיים ויודעים כמעט כל דבר על חומר העץ, וכך להתאים את הפלטה המושלמת עבור השולחן שלכם. לשולחן עיצובי-דקורטיבי השקיעו בעץ מיוחד לעומת זאת לשולחן שמטרתו היא נטו עבודה, אולי כדאי לבחור בעץ פשוט יותר.