בלוג קאונט


מנהל פיתוח עסקי

חברות רבות גדולות כקטנות אשר מעוניינות לגדול ולצמוח ולהפוך לחברות יותר משמעותיות בתחומן חייבות להענות לדרישות השוק. בימנו, השוק העסקי הוא מאוד דינמי והדרישות של הלקוחות והצרכנים רק הולכות והופכות למסובכות יותר ומורכבות יותר, בוודאי עם הופעתן של טכנולוגיות חדשניות בכל יום ויום. אחת הדרכים למלא את הדרישות הללו של הלקוחות והצרכנים הוא עבודה מתמדת על פיתוח החברה על מנת לדאוג שהיא לא תשאר מאחור למעשה, ומי שאחראי בחברה על התהליך הזה הוא מנהל פיתוח עסקי.

מנהל פיתוח עסקי למעשה חייב לפעול במספר חזיתות על מנת לדאוג שהעסק עליו הוא אמון מצליח להמציא את עצמו בכל פעם מחדש. הדרך היותר מוכרת של העשייה הזו הוא מחקר ופיתוח. אם בעבר חשבתם שרק חברות טכנולוגיה או תרופות משקיעות משאבים רבים במחקר ופיתוח אז פה הטעות שלכם. כל חברה אשר עובדת עם לקוחות ומעניקה שירותים או מוכרת מוצרים חייבת לעסוק באופן מתמיד במחקר ופיתוח של מוצרים חדשים או שירותים חדשים ועל ידי מעקב מתמיד על השוק ועל צרכי הצרכנים לפתח מוצרים חדשים או אפילו טכנולוגיות ייצור חדשות אשר יוזילו להם את העלויות.

מנהל פיתוח עסקי אחראי גם על לקוחות חדשים, פיתוח עסקי לא עוסק אך ורק בפיתוח טכנולוגי של העסק או בפיתוח תמהיל המוצרים והשירותים שלו אלא גם עוסק בפיתוחו לעסק גדול ורחב יותר. על ידי גיוס לקוחות חדשים ניתן כאמור להשיג צמיחה או על ידי מכירת מוצרים ושירותים נוספים ללקוחות קיימים, כאשר המטרה היא הגדלת נתח שוק והגדלת נתח לקוח כאמור.

עולם הפיתוח העסקי חייב להיות בקשר מתמיד עם הלקוחות וגם עם חברות מתחרות מאותו ענף. אז עם הלקוחות כמובן לא קשה לשמור על קשה בעזרת סקרים, מחקרי שוק מקיפים ועוד, אך האתגר האמיתי הוא להיות בקשר עם האויבים שלנו והחברות המתחרות. אז כמובן שהם לא ישתפו איתנו פעולה בנידון ולכן על המנהל פיתוח עסקי להשיג מודיעין איכותי בנוגע לחברות המתחרות כמו כוונותיה של החברה לשנה הקרובה, מוצרים אותם היא מפתחת ושווקים אליה היא מנסה לחדור וכדומה. כל אלו מהווים מפתח חשוב לתפקיד המנהל פיתוח עסקי.