בלוג קאונט


אזעקה – האפליקציה שמתריעה עליה

ישראל נמצאת תחת איום תמידי מצד הפלשתינאים כבר שנים רבות. אנו חווים בתור מדינה סיטואציות לא פשוטות, במיוחד תושבי הדרום אשר סופגים במהלך השנים האחרונות פגיעות של טילים ורקטות בדרגות קושי שונות אשר פוגעים באיכות חייהם של תושבי הקיבוצים והמושבים באזור הנגב, באר שבע, אשדוד, קריית גת והסביבה. פיקוד העורף, היא יחידה צהלית שתפקידה העיקרי הוא להגן על אזרחי ישראל, במיוחד במצבים שכאלה, לחזק את העורף ולהציל חיים של אנשים כאשר צה״ל נמצא תחת לחימה. פיקוד העורף בין השאר, גם מכין את הציבור בזמנים שלפני הלחימה ומעדכן על ההנחיות השונות. תפקידים נוספים חשובים של פיקוד העורף הוא להוציא הנחיות להתנהגות בטיחותית בזמן אזעקה או קול נפץ, להסביר כיצד מתמודדים עם איום הרקטות, לעזור לאזרחים במצבי חירום, לחלק ערכות מגן, להודיע לפני נפילת טיל או רקטה ועוד. כחלק מההתפתחות הטכנולוגית ומכניסת האפליקציות לסמארטפונים ולטאבלטים השונים, פותחה אפליקציה המאפשרת לקבל ישירות לנייד או לטאבלט התראה של אזעקת ׳צבע אדום׳, על פי מידע המתעדכן בצורה ישירה מאתר האינטרנט של פיקוד העורף. כך, כאשר יש מתקפת טילים על אזור מסוים או אפילו רקטה בודדת, יש הצגה ישירה עם שם המרחב עליו מתבצעת ההתקפה והסלולארי משמיע צליל אזעקה בהתאם למיקום. בנוסף, באפליקצית האזעקה יש אפשרויות רבות אותן ניתן להגדיר מראש בסלולאר והן:

  1. ניתן לבחור את הערים הספציפיות עליהן אתם רוצים להיות מעודכנים בעת אזעקה. לדוגמא אם אתם גרים באשדוד תוכלו להגדיר את כל האזור שלכם, כולל העיר אשקלון ואזורים בשפלה או לחלופין להיות מעודכנים כשיש אזעקה בכל הארץ במידה ויש לכם ילדים או קרובי משפחה שגרים בקרית גת לדוגמא.
  2. ניתן להשתיק את הצלילים בכל עת.
  3. ניתן לבחור את סוג ההתראה בכל עת ואפילו ליצור מצב של התרעת בדיקה.
  4. במידה והטלפון שלכם נמצא על מצב ׳שקט׳, תוכלו להתחשב במצב זה באזעקה או שלא.

אפליקציית האזעקה של פיקוד העורף היא חידוש מהפכני בתחום הביטחוני והצבאי בישראל. אם בעבר היינו מחכים בפחד לצליל שאולי בערים מסוימות לא היה נשמע כמו שצריך, היום עקב החיבור הגבוה שלנו לסלולארי אנו מקבלים את ההתראה בצורה מיידית מה שמאפשר לנו מיד לרדת למקלט או למרחב המוגן בלי להתמהמה.

https://www.youtube.com/watch?v=jnsibU8twOQ